مسابقات قرآن و عترت؛ نماد وحدت قرآنی دانشگاه‌ها
کد خبر: 3865510
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

مسابقات قرآن و عترت؛ نماد وحدت قرآنی دانشگاه‌ها

گروه مسابقات ــ دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به خیر و برکت قرآن برای جذب افراد با سلایق و علایق گوناگون به آن، اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن و عترت به‌نوعی نماد وحدت قرآنی دانشگاه‌هاست.

ارسالی//مسابقات قرآن و عترت؛ نماد وحدت قرآنی دانشگاه‌ها

محمدابرهیم طلوع، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی بخش معارفی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت کتبی در اواخر آذرماه، گفت: این آزمون از حدود سال 72 تاکنون در دانشگاه در حال برگزاری است.

وی با تشکر و تجلیل از مدیران عالی دانشگاه در حمایت از برنامه‌های قرآنی، افزود: مسابقات سراسری قرآن و عترت همزمان با شروع سال تحصیلی همه ساله و طی فرآیندی منظم، با اجرای مرحله به مرحله آیین‌نامه‌ در بخش‌های معارفی(کتبی)، آوایی(شفاهی) و هنری، پژوهشی و ادبیات دینی در سه بخش استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار می‌شود.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با اشاره به استقبال مطلوب دانشجویان از این مسابقات، افزود: سفره قرآن و عترت آنقدر جذابه، خیر و برکت دارد که افراد با سلایق و علایق گوناگون و دارای فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب کرده و در واقع این مسابقات به نوعی نماد وحدت قرآنی دانشگاه‌هاست.

از اعضای ستاد اجرایی سی و چهارمین دوره جشنواره ملی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با تأکید بر اینکه امیدواریم تا آموزه‌های قرآنی در شئونات زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه اجرایی شود، گفت: برای عبور از تمامی مشکلات موجود و حرکت به سوی تشکیل یک تمدن اسلامی نوین فراگیر بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، هیچ راهی جزء اجرای دقیق آموزه‌های قرآنی و پیروی از سبک زندگی اهل‌بیت(ع) نداشته و نداریم.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن و عترت که چکیده نخبگان آن در جشنواره ملی دانشگاه‌های سراسر کشور دور هم جمع خواهند شد، نیز در همین راستا می‌تواند فرهنگ قرآنی و اسلامی دانشگاه‌ها را متحول کرده و جایگاه دانشگاه‌ها را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهد.

انتهای پیام
captcha