بیش از 130 جلد کتاب؛ حاصل 25 سال فعالیت اداره پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3865706
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

بیش از 130 جلد کتاب؛ حاصل 25 سال فعالیت اداره پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی

گروه فرهنگی ــ عباس‌علی نصرآبادی گفت: اداره پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی استان طی 25 سال فعالیت خود توانسته است بیش از 135 جلد کتاب منتشر کند.

بیش از 130 جلد کتاب حاصل 25 سال فعالیت اداره پژوهش دفتر تبلیغات اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عباس‌علی نصرآبادی، رئیس اداره پژوهش اداره‌کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز 30 آذرماه در نشست خبری «اولین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری» که در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، خاطرنشان کرد: ساختار کلی اداره پژوهش دارای چهار گروه پژوهشی فقه کاربردی، گروه پژوهشی هنر و تمدن اسلامی، گروه پژوهشی حکمت و کلام جدید و گروه پژوهشی قرآن و مطالعات اسلامی است.

وی بیان کرد: نشریات این پژوهشکده شامل فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش‌های قرآنی با انتشار 92 شماره، دو فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش‌های عقلی نوین با انتشار هفت شماره، فصلنامه علمی نخصصی مطالعات ادبی متون اسلامی با انتشار 13 شماره و دو فصلنامه علمی ترویجی سیره پژوهی اهل بیت با انتشار شش شماره است.

نصر‌آبادی تصریح کرد: از جمله افتخارات پژوهشکده می‌توان به رتبه دوم همایش بین‌المللی قرآن و مطالعات میان‌رشته‌ای، برگزیده ششمین جشنواره ملی کتاب دین و پژوهش‌های برتر، رتبه اول و سوم کتاب سال حوزه علمیه خراسان، رتبه اول و دوم مقالات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، رتبه اول و سوم نشریات برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رتبه اول و سوم هیئت علمی برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اشاره کرد.

رئیس اداره پژوهش اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در رابطه با اهم برنامه‌های نمایشگاه ادامه داد: روز یکشنبه کارگاه تخصصی معرفی ابزارهای پژوهشی دیجیتال و بانک‌های اطلاعاتی نوین، روز دوشنبه امضا تفاهم‌نامه با پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، روز سه‌شنبه کارگاه تخصصی علم سنجی، کاربردها و استاندارها، روز چهارشنبه نشست تخصصی کتاب‌خانه‌های دیجیتال، توسعه همکاری‌ها و چشم‌انداز آینده، کارگاه آموزشی مدل‌های مفهومی و استاندارهای نوین مدیریت اطلاعات و دانش همچنین در نوبت عصر از پنج اثر جدید رونمایی خواهد شد.

در ادامه این نشست حجت جعفری، رئیس اداره نشریات و فصلنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: در کل پژوهش‌های علوم فرهنگ اسلامی و مراکز آموزش دیگر 29 نشریه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصلنامه و دو فصلنامه که از این تعداد 9 نشریه علمی پژوهشی، دو نشریه علمی و ترویجی و مابقی نیز تخصصی و عمومی هستند.

رئیس اداره نشریات و فصلنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: سه مورد از نشریات پژوهشی مربوط به مرکز باقرالعلوم و سه مورد هم در حوزه شعبه مشهد چاپ و منتشر می‌شود، این در حالی است که از مجموع 9 مورد سه نشریه در مشهد و از مجموع 29 نشریه نیز تا هم یک ششم از آن در مشهد چاپ می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نسخه مکتوب و چاپی منسوخ شده از این رو، رویکرد ما به سمت چاپ الکترونیکی رفته است به گونه‌ای که دو مورد از نشریات ما بدین صورت فعالیت می‌کنند و ما بقی آن نیز به این سمت خواهند رفت.  تمام مقالات و فایل‌ها نیز در سایت‌های ما قابل دسترسی هستند و به صورت رایگان در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد. همچنین علاوه بر این نشریات نیز دو مورد از نشریات ما در پایگاه‌های بین‌المللی در حال انجام کارهایی هستند تا در آنجا رونمایی شوند.

انتهای پیام
captcha