قضات بی‌حاشیه و مقتدرانه حامی ستمدیدگان باشند
کد خبر: 3866381
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

قضات بی‌حاشیه و مقتدرانه حامی ستمدیدگان باشند

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قضات شجاع و بی‌باک و عادل باید بتوانند در فضایی امن و بی‌حاشیه و مقتدرانه به وظیفه الهی خود عمل کنند و حامی ستمدیدگان باشند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز سه‌شنبه سوم دیماه در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهربابک گفت: قوه قضاییه باید گوش شنوایی برای جامعه باشد و برای تحقق این امر مهم دادستانی‌ها به عنوان پیشانی دستگاه قضا نقش برجسته‌ای دارند.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد وجهه دستگاه قضایی خدشه دار شود افزود: یکی از برنامه‌های مهم دشمنان و معاندین نظام هموراه تضعیف دستگاه قضائی کشور بوده است زیرا آنان می‌دانند که قوه قضائیه، قوه‌ای مقتدر در کشور است که می‌تواند با ظلم، فساد و بی عدالتی مبارزه کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تأکید بر اینکه اقتدار دستگاه قضائی موجب تقویت و پایداری امنیت در جامعه می‌شود بیان کرد: مدیران قضائی و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به موضوع تامین امنیت، حمایت از رونق تولید و مسائل زیست محیطی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منصب قضا جایگاه و منزلت رفیعی دارد، تصریح کرد: تصدی مناصب قضایی در تمامی شرایط سخت دشوار و طاقت فرسا و در عین حال خطیر و حساس می‌باشد و اجرای عدالت برکات بی شماری عائد جامعه اسلامی می‌کند.

موحد با تأکید بر اینکه عدالت قضایی اکثر مشکلات جامعه ما و هر جامعه‌ای را مرتفع می‌کند، بیان کرد: گرفتاری‌های جامعه که ناشی از طغیانگری، تعدی و تعرض به حقوق افراد و حقوق عمومی که ناشی از زیاده‌طلبی و خودخواهی است فقط با کارآمدی دستگاه قضایی فیصله می‌یابد و اگر بخواهیم جامعه ای عاری از فساد و تبعیض داشته باشیم، یکی از لوازم دستیابی به این وضعیت مطلوب تلاش برای ارتقای دستگاه قضایی و کارآمدی آن است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: همه باید باور کنیم که این ظرفیت و استعداد در قوه قضائیه وجود دارد و با همکاری سایر ارکان حاکمیت سلامت جامعه را تضمین می کند هر چند که مسیری دشوار و طولانی را باید طی کرد ولی قابل وصول و در دسترس است.

وی تصریح کرد: قاطبه قضات کشور پر تلاش، مبتکر و حقیقتا خستگی ناپذیرند و مدیریت کلان قوه قضاییه مصمم است با بهره‌گیری از توان عظیم قضایی کشور گام‌های بلندی را به سمت کارآمدی و ارتقاء مطلوب این دستگاه بردارد تا این دستگاه عظیم بتواند به نحو احسن به وظایف خطیر و مهم خودش عمل کند و بر اساس منشور گام دوم انقلاب رو به جلو و با شتاب لازم حرکت کند.

موحد تأکید کرد: سلامت قوه قضاییه و سالم سازی محیط دستگاه قضایی، مقابله با مفاسد در ساختارهای اقتصادی و پولی کشور، توجه به کرامت مراجعان به دستگاه قضایی و صیانت از عزت و شئونات همکاران قضایی و اداری در صدر اولیت‌های قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان است

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: نفوذ و منزلت قضات و کارکنان دستگاه قضایی نبایستی آسیب ببیند و قضات شجاع و بی باک و عادل باید بتوانند در فضایی امن و بی‌حاشیه و مقتدرانه به وظیفه الهی خود عمل کنند و حامی ستمدیدگان باشند و دست متجاوزان را از حقوق عمومی کوتاه کنند.

وی بیان کرد: دادسرا یکی از ارکان مهم سازمان قضایی کشور است و ماموریت‌های سنگین و با اهمیتی دارد مایه مباهات است که دادستان‌ها با همه محدودیت و موانع موفق شدند به مسئولیت های خطیر خود جامعه عمل بپوشانند.

انتهای پیام
captcha