اجازه بهره‌برداری از انتخابات را به کسی نمی‌دهیم
کد خبر: 3866479
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

اجازه بهره‌برداری از انتخابات را به کسی نمی‌دهیم

گروه اجتماعی ــ فرماندار خرم‎آباد با بیان این‌که دهیاران نباید اجازه دهند از اموال، اختیارات و پروژه‌های دولتی سوءاستفاده شود، گفت: سلامت انتخابات مهم است؛ لذا اجازه نمی‌دهیم دستگاه‌های اداری، دولتی و دهیاران بهره‌برداری خاص و موردی در این رابطه داشته باشند.

دهیاران اجازه سوءاستفاده از اموال، اختیارات و پروژه‌های دولتی را ندهندبه گزارش ایکنا از لرستان، جعفر طولابی، فرماندار خرم‎آباد در گردهمایی تخصصی بررسی نقش و جایگاه دهیاران در حفاظت از اراضی کشاورزی و توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی شهرستان خرم‌آباد که سه‌شنبه، سوم دی‌ماه در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، گفت:  زندگی جامعه بشری بستگی به منابع طبیعی آب، خاک، زمین و کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از بحث اقتصاد، معیشت، توسعه صادرات و درآمد ارزی بستگی به بهره‌برداری از منابع طبیعی و بحث تأمین امنیت غذایی دارد، باید بدانیم همه منابع امانتی هستند که نسل به نسل در اختیار ما قرار گرفته؛ لذا باید از آن استفاده بهینه کرد.

خاک، مهم‌ترین سرمایه ملی محسوب می‌شود

طولابی با بیان این‌که اگر می‌گوییم آب مایه حیات است، باید بگوییم خاک عین حیات است، تأکید کرد: زندگی و حیات بشر متکی به آب و خاک است، این را باید بدانیم که برای تشکیل یک سانتی‌متر خاک ۴۰۰ الی ۷۰۰ سال زمان نیاز است که این زمان در مناطق خشک ۱۰۰۰ سال است.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به این‌که خاک، مهم‌ترین سرمایه ملی محسوب می‌شود، عنوان کرد: برای درست استفاده کردن و بهره‌برداری از خاک براساس اصول و روش‌های علمی قدم برداریم، اینجاست که ضرورت و اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی بیان می‌شود که متأسفانه در این رابطه دچار آسیب‌های فراوانی هستیم.

وی تصریح کرد: هر ساله از سرانه اراضی کشاورزی ما کاسته می‌شود که تهدید جدی جهت تأمین امنیت غذایی جامعه بشری ماست؛ لذا جهت صیانت و حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی تلاش و کوشش می‌کنیم و در این راستا قوانین خاصی وضع و به دستگاه‌های ذی‌ربط مأموریت‌هایی داده شده‌ است و همه مردم، در واقع کل جامعه بشری، باید در رابطه با امنیت غذایی تلاش و مشارکت کرده و کوشش لازم را داشته باشیم.

امنیت غذایی در تهدید است

فرماندار خرم‌آباد با بیان این‌که عوامل مختلفی امنیت غذایی ما را تهدید می‌کند، اظهار کرد: ازجمله می‌توان به عوامل طبیعی مانند خشکسالی و سیل، توسعه شهر و روستا شامل صنعت و تأسیسات صنعتی و عوامل بشری اشاره کرد که طی سال‌های اخیر نقش افراد سودجو و فرصت‌طلب و به نوعی زمین‌خواران به چشم می‌خورد که باید با این افراد به شدت برخورد شود.

طولابی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه، عنوان کرد: لازم است بالا بردن سطح آموزش و اطلاعات بهره‌وران در دستور کار قرار گرفته شود که در این زمینه نقش سازمان و وزارت کشاورزی مهم بوده و لازم است با گشت‌های سیار بر زمین‌های کشاورزی نظارت داشته و با استفاده از همه ظرفیت‌ها بازرسی‌های مدون داشته باشیم.

وی نظارت بر کاربری اراضی را یکی‌ از وظایف ذاتی دهیاران دانست و افزود: برخی از مالکان با صحنه‌سازی سعی در تغییر کاربری زمین‌های زراعی دارند که این مالکان باید شناسایی و تعیین تکلیف شوند و در این میان افراد سودجو نیز که نقش دلالی و واسطه‌گری را بازی می‌کنند باید شناسایی شوند.

دادگاه ویژه تغییر کاربری اراضی تشکیل شود

فرماندار خرم‌آباد با بیان این‌که لازم است پرونده‌های این بخش به ترتیب اهمیت و ضرورت دسته‌بندی شده و در اختیار مراجع قضایی قرار بگیرند، عنوان کرد: پیشنهاد ما به دادگستری این است که دادگاه ویژه این حوزه تشکیل شود.

طولابی با اشاره به این‌که ضرورت دارد که بنیاد مسکن نیز در بازنگری طرح‌های هادی روستاها تسریع کند، اضافه کرد: روستاها در حال افزایش جمعیت هستند که لازم است کمیسیون ماده ۹۹ شهرداری‌های و بخشداری‌ها  که در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز است، فعال شوند.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس در دوم اسفندماه هستیم، امیدواریم شاهد انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم باشیم، سلامت و امنیت انتخابات مهم است؛ بنابراین دهیاران نباید اجازه دهند از اموال، اختیارات و پروژه‌های دولتی سوء استفاده‌ شود که دستگاه‌های ذی‌ربط مورد تهمت قرار نگیرند.

فرماندار خرم‌آباد تأکید کرد: سلامت انتخابات مهم است؛ لذا اجازه نخواهیم داد دستگاه‌های اداری، دولتی و دهیاران بهره‌برداری خاص و موردی در این رابطه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha