آمادگی مؤسسه نورالقرآن در واگذاری فضاهای آموزشی به مؤسسات کم‌برخوردار
کد خبر: 3867343
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰

آمادگی مؤسسه نورالقرآن در واگذاری فضاهای آموزشی به مؤسسات کم‌برخوردار

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالقرآن اصفهان در راستای فعالیت‌های آموزشی و تخصصی خود، آماده واگذاری فضاهای آموزشی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دیگر مؤسسات قرآنی است.

تربیت بیش از 10 هزار  مربی قرآن در مؤسسه نورالقرآن به گزارش ایکنا؛ مؤسسه نورالقرآن اصفهان در سال ١٣٧٨ با هدف نشر فرهنگ و معارف قرآن و سيره اهل بيت(ع) فعاليت خود را آغاز کرد و دارای مجوز فعاليت از سازمان تبليغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این مرکز قرآنی در کنار آموزش‌های عمومی قرآن کریم، دوره‌های تخصصی قرآن را هم برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند و از ابتدای امر در تربیت مربیان قرآنی تلاش کرده  که نتیجه برگزاری دورهای تربیت مربی قرآن ، تربیت بیش از10 هزار مربی قرآن است. عنوان دروس دوره‌ها و سرفصل‌ها اقتباس از برنامه‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بوده كه اجرای آنها مستلزم تشكيل هيئت علمی و دعوت از اساتيد مجرب دانشكاه و حوزه است.

این مرکز قرآنی که از فضای مناسب آموزشی برخوردار است، از سوی مدیر عامل مؤسسه و همسرش وقف فعالیت‌های قرآنی شده است. در این راستا، بخشی از فعالیت‌های این مرکز در قالب دانشگاه قرآن و حدیث قم در رشته‌های کارشناسی(علوم و قرآن حدیث) و کارشناسی ارشد با گرایش‌های کلام و عقاید اسلامی ـ تفسیر اثری و نهج‌البلاغه و غیره تشکیل می‌شود.

بدرالسادات نقوی، مدیر عامل مؤسسه نورالقرآن اصفهان گفت: در حال حاضر این مرکز طرح خادمیاران کانون قرآن آستان قدس رضوی استان اصفهان را ویژه بانوان برگزار می‌کند و در حال حاضر 80 نفر در این طرح مشارکت دارند.
همچنین طی روزهای گذشته، حسین خاکساری هرندی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت از روند فعالیت‌های این مرکز بازدید به عمل آورد.
در این راستا، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان درباره فعالیت‌های این مؤسسه در بخش آموزش‌های عمومی و تخصصی مطالبی را بیان کرد و خواستار فعالیت‌های بیشتر از سوی این مرکز شد که در این زمینه مدیر عامل موسسه پیشنهاداتی را ایراد کرد. همچنین مقرر شد مؤسسات قرآنی دیگر در استان که نیاز به مکان برای برپایی کلاس و اجرای برنامه‌های خود دارند، با همکاری این مرکز از فضاهای آموزشی آن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha