جسارت بر تکرار گناه، صفت انسان‌های غافل است
کد خبر: 3869831
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
مولوی عبدالحمید:

جسارت بر تکرار گناه، صفت انسان‌های غافل است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: هر انسانی ممکن است مرتکب خطا و گناه شود، اما اصرار و جسارت بر تکرار گناه، صفت انسان‌های غافل است؛ اعتقاد به حلم و عفو پروردگار نباید ما را بر انجام گناهان جسور کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 17 دی‌ماه در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان گفت: الله تعالی در قرآن می‌فرماید «وَالَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولَٰئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ» (الرعد، 25) یعنی آنان که پس از پیمان بستن با خدا و رسول، عهد خود را می‌شکنند و در روی زمین فساد و فتنه بر می‌انگیزند، نصیب اینان لعن خدا بوده و منزلگاه آنان دوزخ است.

وی ادامه داد: هر انسانی ممکن است مرتکب خطا و گناه شود، اما اصرار و جسارت بر تکرار گناه، صفت انسان‌های غافل است؛ اعتقاد به حلم و عفو پروردگار نباید ما را بر انجام گناهان جسور کند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: یکی از مواردی که متأسفانه در برخی نقاط استان بسیار رایج شده، قاچاق و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی است؛ کسانی که به این کارها مشغول هستند، بدانند که مرتکب گناه بزرگی می‌شوند.

وی افزود: الله تعالی مصرف مشروبات الکلی را پلید و عمل شیطان نامیده و به صراحت مصرف آن را منع کرده است؛ لذا کسانی که علی‌رغم تصریح و هشدارهای پروردگار باز هم جرئت انجام چنین گناهانی را به خود می‌دهند انسان‌های غافلی هستند که خدا و آخرت و حساب‌وکتاب را مدنظر ندارند.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: برخی مشکلات مالی را بهانه می‌کنند؛ این‌ها قابل قبول نیست. کسانی که به بهانه تأمین مخارج زندگی از راه‌های نامشروع امرار معاش می‌کنند، باید از این کارها دست بکشند و بدانند که الله تعالی روزی آن‌ها و خانواده‌شان را تکفل کرده است.

وی گفت: الله تعالی وعده داده است که روزی هر جنبده‌ای را می‌دهد. آن ذاتی که در دریا روزی ماهی‌ها و در بیابان‌ها روزی چرندگان و پرندگان و درندگان را می‌دهد، روزی انسان‌ها را هم حتماً می‌دهد؛ لذا نگران روزی نباشید و برای کسب روزی حلال مقداری تلاش کنید.

این عالم اهل سنت ادامه داد: کسانی که معاملات ناجایز و نامشروع دارند، معمولاً بعد از خود فرهنگ غلطی را بین اعضای خانواده برجا می‌گذارند، به‌طوری که اگر پدر شغل نامناسبی داشته باشد، فرزندان نیز معمولاً همان راه پدر را ادامه می‌دهند؛ لذا شغل صحیح و سالم اختیار کنید و روزی حلال را برای خود و فرزندان‌تان طلب کنید، زیرا طلب روزی حلال، عبادت است.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان در پایان نسبت به معاملات و وام‌های ربوی هشدار داد و بیان کرد: ربا نگیرید و معاملات ربوی انجام ندهید، زیرا ربا زندگی انسان را تباه می‌کند. بسیاری از انسان‌ها وقتی مرتکب گناه می‌شوند و می‌بینند که الله تعالی آن‌ها را بلافاصله مجازات نمی‌کند، مغرور می‌شوند و نسبت به انجام گناه جرئت پیدا می‌کنند، درحالی‌که الله تعالی به انسان مهلت می‌دهد تا بلکه از گناه دست بکشد و توبه کند. نباید از حلم و عفو و بردباری الله تعالی سوءاستفاده کنیم، بلکه باید حُسن استفاده کنیم و به طرف الله تعالی مراجعه کنیم.

انتهای پیام
captcha