پشتیبانی قرآنی از جبهه مقاومت؛ رسالت بین‌المللی قرآنیان خوزستان
کد خبر: 3870434
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

پشتیبانی قرآنی از جبهه مقاومت؛ رسالت بین‌المللی قرآنیان خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر اینکه قرآنیان استان خوزستان باید به فکر رسالت بین‌المللی خود باشند، گفت: امروز قرآنیان ولایی خوزستان تنها کسانی هستند که می‌توانند از جبهه مقاومت در سطح منطقه پشتیبانی قرآنی کنند. دلیل این امر بهره مندی از زبان عربی و شاخص‌های مشترک فرهنگی با کشورهای خط مقاومت است.

پشتیبانی قرآنی از جبهه مقاومت؛ رسالت بین‌المللی قرآنیان خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، همایش هم افزایی قرآنیان ولایی استان خوزستان، امروز پنج شنبه 19 دی در دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در این همایش ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه(س) و همچنین شهادت سردار سلیمانی و همرزمان وی گفت: جامعه قرآنی ما باید جامعه آگاه و بصیر باشد که هست. باید در جلسات قرآن به بصیرت افزایی پرداخت.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان در این نامه فرمودند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تربیت شده مکتب اسلام و امام(ره) بود. این حرف معنی دارد. یعنی امروز حاج قاسم، شاخصی برای تشخیص انسان خدایی و ولایی در نظام جمهوری اسلامی از غیر آن است. افراد به میزانی که به منش رفتاری، سیاسی، اخلاقی و خدمتی حاج قاسم نزدیک باشند، پیرو مکتب اسلام هستند. لذا این شهادت الگوی جدیدی به جامعه اسلامی ارائه کرد.

نبی‌زاده  ادامه داد: رهبر انقلاب در پیامشان از انتقام سخت سخن به میان آوردند. فرمودند انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست آلوده خود را با این جنایت آلوده تر کردند. در این میان متاسفانه جریانی به صورت خزنده در جامعه در حال شکل‌گیری است که پس از شهادت حاج قاسم خود را نشان داد. کسانی امروز بیانیه صادر می‌کنند و جملاتی استفاده می‌‌کنند که خالی از این ملاک است. امروز برخی افراد و دستگاه‌ها بیانیه صادر می‌کنند اما سخنی از انتقام نمی‌ آورند. اینها قطعا پیاده نظام دشمن هستند. جامعه قرآنی باید اینها را رسوا کند.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری همایش به «هم افزایی قرآنیان ولایی» گفت: هم افزایی به این معنا است که هر چه داریم به میدان بیاوریم، داشته‌های خود را کنار هم قرار دهیم. ما قرآنیان ولایی هستیم، برای قرآنی‌های استان خوزستان جز این وصف نمی‌توان گفت.

وی با بیان اینکه چند اتفاق باید در کارهای قرآنی ما پررنگ شود، ادامه داد: اداره امور قرآنی سازمان باید این موارد را مبنای کار خود قرار دهد. اول گره خوردن کارهای قرآنی با آرمان انقلاب است. امام یک بزرگمرد قرآنی است. رهبر انقلاب یک عالم قرآنی است. کارهای قرآنی باید با آرمان‌های انقلاب گره بخورد. ما اسلام بدون انقلاب و انقلاب بدون اسلام را قبول نداریم. ما اسلام انقلابی را قبول داریم. باید در جلسات و برنامه‌های قرآنی آرمان‌‌های انقلاب تبیین و ترویج شود.

نبی زاده افزود: مطلب دوم این است که مؤسسات و خانه‌های قرآنی حتما باید پالایش شوند. اگر قابل فعال سازی هستند، فعال شوند و در غیر این صورت فقط فعال‌ها بمانند. می‌گوییم 200 مؤسسه یا 300 خانه قرآن، اما در صحنه عمل می‌‌بینیم اینها فقط اسم و مجوز است. باید این پالایش اتفاق بیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تصریح به مهجوریت ساختمان دارالقرآن در اهواز گفت: این ساختمان برای شما فعالان قرآنی است. چرا این ساختمان مهجور مانده است؟ این همه کلاس و امکانات که همه از بیت المال مسلمین است چه زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد؟ آیا قرار است فقط برای برگزاری همایش باشد؟ چرا این جا محل رفت و آمد نیست؟ این حق قرآنیان است. بیایید  و از ما مطالبه کنید. تلاش کرده‌ایم که این جا راه اندازی شود و فعالیت‌های قرآنی از سرگرفته شود. هر کاری از دستتان بر می‌آید برای فعال شدن دارالقرآن انجام دهید. به ویژه پسران و دختران نوجوان را دریابید.

وی با تصریح به اینکه کارهای قرآنی و فرهنگی عمومیتی بین قشر خاکستری ندارند، بیان کرد: ده تا پانزده درصد افراد خود افراد معتقد و پیگری هستند، ده یا پانزده درصد نیز اعتقادی به این کارها ندارند، حدود هفتاد درصد افراد قشر خاکستری هستند که متاسفانه در برنامه‌های خود چه در حوزه، چه در مساجد و چه در کارهای قرآنی کمتر آنها را خطاب قرار می‌دهیم. برای این مشکل، اندیشه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: امروز در دنیا برنده کسی است که صاحب ایده برتر است؛ نه پول بیشتر. خواهشم این است که بیایید و یک گروه ایده پردازی قرآنی در استان تشکیل دهید. فکر کنید، ایده بدهید. مواردی به نظرم رسیده است که تعدادی از آنها را مطرح خواهم کرد؛ یک مورد زبانکده قرآنی است. فضای برخی از زبانکده‌ها امروز مناسب نیست. چرا زبانکده قرآنی نداریم؟ چرا خانه بازی قرآنی به صورت گسترده نداریم؟

وی همچنین بر راه اندازی مسابقات قرآنی در سطح محلات تاکید کرد و ادامه داد: مسابقات همیشه نباید بین المللی و سالی یک بار باشد. علاوه بر این دور همی‌های شاد قرآنی در پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار کنید. چه اشکالی دارد چند خانواده دور همی برگزار کنند و تلاوتی نیز اجرا بشود؟

نبی‌زاده بر ضرروت مطالبه‌گری قرآنیان از مسئولان تاکید کرد و گفت: در مدت نه ماهی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان مشغول به کار شده‌‌ام، در معرض مطالبه هیچ فعال قرآنی قرار نگرفتم. بیایید و از مسئولان خود مطالبه کنید. بپرسید برنامه‌های شما چیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تخصصی کردن مؤسسات قرآنی را یک ضرورت دیگر دانست و گفت: بیایید اتفاقات قرآنی را تعریف کنیم و برای هر مؤسسه مأموریت خاص او را در نظر بگیریم. اگر امروز 50 مؤسسه مجوز پیش دبستانی قرآنی دارند، دیگر در این زمینه مجوز صادر نکنیم و به حوزه های دیگر قرآن بپردازیم. قرار نیست همه فن حریف باشیم.

وی هچنین گفت: به فکر دورهمی‌های بین المللی قرآنی از طریق ویدئو کنفرانس باشیم. هم زمان با پنج یا شش کشور برنامه را برگزار کنیم و قاریان تلاوت کنند. امروز قرآنیان ولایی خوزستان تنها کسانی هستند که می‌توانند از جبهه مقاومت در سطح منطقه پشتیبانی قرآنی کنند. دلیل این امر بهره مندی از زبان عربی و شاخص‌های مشترک فرهنگی با کشورهای خط مقاومت است. قرآنیان استان خوزستان باید به فکر رسالت بین‌المللی خود باشند.

نبی‌زاده در پایان به مسأله اقتصاد فعالیت‌های قرآنی پرداخت و گفت: در اوضاع کنونی بودجه، اولین ضربه به فعالیت‌های قرآنی فرهنگی و دینی می‌خورد. ولی نباید بنشینیم. لذا گروه ایده پردازی قرآنی که تشکیل می‌شود به فکر این مسأله هم باشد که برای اقتصاد فعالیت‌های قرآنی چه می‌توانیم بکنیم.

 

انتهای پیام
captcha