جمع‌آوری بیش از ۱۲ میلیارد زکات در سمنان
کد خبر: 3874234
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

جمع‌آوری بیش از ۱۲ میلیارد زکات در سمنان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد سمنان با بیان اینکه طی ۹ ماه از ابتدای سال جاری ۱۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان زکات در قالب مستحبی و واجب در استان جمع‌آوری شد، گفت: ۸۷ درصد از این مبلغ صرف فقرا و محرومان شد.

جمع‌آوری بیش از 12 میلیارد زکات در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل این نهاد امروز، 6 بهمن‌ماه با بیان اینکه افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در کمک به فقرا و محرومان یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است، گفت:  طی ۹ ماه ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان زکات در قالب مستحبی و واجب جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: ۸۷ درصد از زکات مردم استان در بخش رسیدگی به امور محرومان و فقرا هزینه شده که ۱۸ هزار و ۷۳۱ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان از محل زکات جمع‌آوری‌ شده، ارائه‌ شده  که بر همین اساس شش زندانی جرایم غیر عمد از محل مشارکت مردم استان در پرداخت زکات  آزاد شده‌اند و از محل جمع‌آوری زکات یکصد سری انواع جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در آستانه ازدواج پرداخت شد.

مسعودیان‌راد با تأکید بر اینکه یک هزار و ۵۳۵ خدمات درمانی به نیازمندان از محل زکات مردم استان سمنان ارائه‌ شده است، افزود: ۱۸ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۵۱ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد سمنان با بیان اینکه پنج میلیارد و ۳۸ میلیون تومان کمک‌های مالی معیشتی در قالب ۱۲ هزار و ۸۸۸ نوع خدمات به مددجویان این نهاد پرداخت‌ شده است، متذکر شد: ۱۳ درصد از کل زکات جمع‌آوری‌ شده مردم استان در سال جاری به پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص یافت که در این راستا ساخت و مرمت شش مسجد، دو حسینیه و فاطمیه و پنج پروژه عام‌المنفعه دیگر در همان منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری‌ شده هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha