قدوم پربرکت تالیان قرآن؛ سرآغاز محرومیت‌زدایی از جزیره لارک
کد خبر: 3875382
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
دومین سفر کاروان قرآنی انقلاب/ معاون فرماندار قشم‌ بیان کرد:

قدوم پربرکت تالیان قرآن؛ سرآغاز محرومیت‌زدایی از جزیره لارک

گروه جلسات و محافل ــ سومین محفل دومین سفر کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در جزیره افسانه‌ای لارک برگزار شد تا به برکت آیات قرآن، به زودی این جزیره به عنوان یک جاذبه توریستی معرفی شود و محرومیت از آن رخت ببندد.

قدوم پربرکت تالیان قرآن؛ سرآغاز محرومیت‌زدایی از جزیره لارکبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به استان هرمزگان، سومین محفل دومین سفر کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، ۱۱ بهمن‌ماه با حضور مردم خون‌گرم جزیره لارک در آب‌های نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شد.

در ابتدای این محفل معنوی که با اجرای محمدهادی صلحجو، از مجریان صداوسیما همراه بود، قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت. همچنین در ادامه نیز حمیدرضا احمدی‌وفا، دیگر قاری بین‌المللی اجرای برنامه داشت.

در ادامه، عباس ماژین، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار قشم‌(جزیره لارک از بخش‌های این شهرستان محسوب می‌شود) طی سخنانی کوتاه، ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کاروان قرآنی انقلاب که برای اجرای محفل قرآنی در این جزیره کم‌برخوردار حاضر شدند، اظهار کرد: حضور کاروان قرآنی انقلاب در لارک، مایه خیر و برکت و مباهات برای اهالی این جزیره محروم است.

وی ادامه داد: امیدوارم تا نوجوانان و جوانان عزیز این جزیره نیز از اجرای این محفل قرآنی به این نتیجه برسند که در راه قرآن قدم بردارند.

ماژین با بیان اینکه جزیره لارک جز مناطق محرومی است که نگاه ویژه‌ای از سوی استانداری و فرمانداری به آن شده است، گفت: با این نگاه ویژه این جزیره محروم از سوی استانداری، فرمانداری، بنیاد علوی و بنیاد مسکن، قدم در راه توسعه خواهد گذاشت. همگی مسئولان دست به دست هم خواهند داد تا از این جزیره زیبا محرومیت‌زدایی شود که مبنای این کار نیز بر روی توسعه گردشگری بنا نهاده شده است.

قدوم پربرکت تالیان قرآن؛ سرآغاز محرومیت‌زدایی از جزیره لارک

ماژین تصریح کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و با ورود گردشگران به این جزیره زیبا، سایه محرومیت از لارک برداشته شده و همگان از موهبت‌های الهی این جزیره بهره‌مند شوند.

در ادامه این مراسم و پس از اجرای برنامه ابتهال از سوی سیدکریم موسوی، قاری و مبتهل کشورمان، محمود ماهی‌گیر، قاری جوان اهل جزیره لارک به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

همچنین، در پایان این محفل قرآنی نیز پس از اجرای برنامه تئاتر قرآنی گروه «تجربه»، اعضای کاروان قرآنی انقلاب، همراه با مردم خون‌گرم جزیره محروم لارک در نماز جمعه وحدت‌آفرین این منطقه حاضر شدند.

قدوم پربرکت تالیان قرآن؛ سرآغاز محرومیت‌زدایی از جزیره لارک

کاروان قرآنی انقلاب، سال گذشته به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی و پیشکسوتان قرآنی با یک دستگاه اتوبوس به چندین استان کشور سفر کرد و این حرکت بازخورد خوبی در مجامع مختلف فرهنگی و دینی کشورمان داشت. امسال نیز در آستانه آغاز جشن‌های چهل‌ویکمین سال پیروزی انقلاب، این کاروان سفر خود را آغاز کرد و در ابتدا اولین محفل را در کنار مرقد مطهر امام خمینی(ره) انجام داد و سپس در کنار مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهر کرمان حضور یافت و در آنجا نیز محفل قرآنی را برپا کرد که از چندین شبکه تلویزیونی و رادیویی صداوسیما به طور زنده پخش شد. این کاروان هم‌اکنون سفر خود را در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داد.

گزارش تصویری این محفل را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha