راه درمان دردهای جامعه چیست/ جامعه قرآنی شجاعت داشته باشد
کد خبر: 3875400
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
حجت‌الاسلام قرائتی:

راه درمان دردهای جامعه چیست/ جامعه قرآنی شجاعت داشته باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس ستاد اقامه نماز خودکفایی، پویایی، هدفمند بودن، ارزش‌گذاری بر دستاوردها را مورد تأکید قرار داد و افزود: جامعه قرآنی باید دقت کنند در توسعه فعالیت‌ها شجاعت داشته و از روی خجالت کار قرآنی را تعطیل نکنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، امروز، ۱۱ بهمن در دومین روز از هفتمین همایش قرآن، عترت و سلامت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، ضمن بیان تفسیری از آیات الهی، گفت: جامعه قرآنی باید دقت کنند در توسعه فعالیت‌ها شجاعت داشته و از روی خجالت کار قرآنی را تعطیل نکنند.

وی خودکفایی، پویایی، هدفمند بودن، ارزش‌گذاری بر دستاوردها را مورد تأکید قرار داد و افزود: جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون مسیر خودکفایی، پویایی، اسلامیت را پیموده است، اگر مسیر موفقیت طی و در ادامه مسیر گرفتار گرگ‌های بین‌المللی نشود قطعاً قادر است قله‌های موفقیت و پیشرفت را در حوزه‌های مختلف با قدرت بیشتری طی کند.

حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم اهل‌بیت(ع) را ثابت کنیم باید از راه قرآن وارد شویم، اظهار کرد: قرآن، قدرت بسیار دارد و در همه حال پیروز است، به طور مثال کلمه «تین» یک‌بار و کلمه «زیتون» ۶ بار ذکر شده‌ است، محققان باید روی این نکات دقت لازم را داشته باشند. از این موارد در قرآن کم نیست و لازم است پژوهشگران حوزه قرآن در این خصوص جدی‌تر وارد عمل شوند. یک سوم پول‌ها خرج ساخت و ساز می‌شود، اما چقدر به ساخت منازل متناسب با الگوی قرآنی اهمیت داده می‌شود؟

وی با بیان اینکه قرآن در همه حال دست ما را پر کرده و می‌توان با استنباط از آیات قرآن مشکلات را حل کرد، اضافه کرد: شما جامعه پزشکی می‌توانید با استفاده از آیات نذر تفسیر قرآنی داشته باشید، توصیه می‌کنم قرآن را جدی بگیرید، این مصحف شریف امروز تنها در حوزه تلاوت، بدرقه مسافر، قسم، مجالس عروسی و عزا استفاده می‌شود، در واقع این نوع استفاده ها ظاهری و پوستی است.

حجت‌الاسلام قرائتی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش قرآن، عترت و سلامت، برگزاری اینگونه همایش‌ها را به چوب کبریت تشبیه کرد و افزود: بهتر است این همایش‌ها با حضور دانشجویان برگزار شود تا اثرگذاری آن چندین برابر شود، اگر بناست فعالیت مهمی در حوزه قرآن انجام شود باید برنامه‌ریزی شده و کارشناسی شده باشد. برای شعله‌ور شدن این چوب کبریت باید طرح‌ها مدیریت شده و فکر اساسی شود.

وی بااشاره به فرصت باقی‌مانده تا ماه مبارک رمضان، ادامه داد: شما فعالان قرآن که در حوزه پزشکی نیز دستی بر آتش دارید تفسیر خوبی پیدا کرده و هر روز مقداری از آن را مطالعه کنید، شما می‌توانید با رسالت محول شده مبانی قرآن را به جامعه مخاطب خود انتقال دهید، دقت داشته باشید تفسیر را قانون‌مند پیش برید.

حجت‌الاسلام قرائتی برگزاری جلسه قرائت محلی در منازل اهل محل را مورد تأکید قرار داد و گفت: پیام قرآن دردهای جامعه و افراد گرفتار را رفع می‌کند، شما جامعه پزشکی اگر باهم جدی وارد عمل شوید قطعاً تحول بزرگی در حوزه قرآن روی خواهد داد. جلسات قرآن باید خودجوش باشد، تصمیم بگیرید قرآن را در محله‌های خود احیا کنید. عقیده بنده براین است که آموزش و پرورش باید در حوزه قرآن جدی‌تر از قبل وارد عمل شد؛ چراکه دیپلمه‌های ما از قرآن چیزی نمی‌دانند، متون کتب درسی باید بررسی شود.

این مقام مسئول با تأکید براینکه قرآنی‌ها باید شناسایی و به نوجوانان و جوانان معرفی شوند اضافه کرد: همه قرآن پیام است، تمام قرآن نکته دارد و باید حتی به واژه‌ها توجه کرد، توصیه من این است که اجلاسیه‌ها و همایش‌ها را باید بارور کنید تا برکت داشته باشد، باید از قرآن استفاده کرد و نهضت تفسیری زیر نظر اساتید مجرب راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
captcha