رسانه‌های جمعی به سلامت انتخابات کمک کنند
کد خبر: 3875933
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

رسانه‌های جمعی به سلامت انتخابات کمک کنند

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری کرمان گفت: رسانه‌های جمعی باید به این نکته توجه داشته باشند که محور فعالیت‌های خود در عرصه انتخابات را قانون قرار دهند و با قانون‌مداری به سلامت انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی کمک کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان، امروز یکشنبه، 13 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه‌ها گفت: رسانه باید برکات و نتایج حضور مردم در انتخابات‌های گذشته را به وضوح ترسیم کنند تا مردم بدانند که شرکت در انتخابات تأثیر عمده‌ای در سرنوشت آن‌ها و کشور داشته و خواهد داشت.

وی افزود: رسانه‌ها علاوه بر اینکه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را بر محور قانون تنظیم می‌کنند باید به الزامات قانونی و اخلاقی یک رقابت سالم انتخاباتی پایبند باشند و با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به‌موقع از بایدها و نبایدهای عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح عمومی نیز از بروز جرائم و تخلفات انتخاباتی پیشگیری کنند.

موحد با اشاره به اینکه بر اساس قانون منابع مالی داوطلبان باید رصد شود، بیان کرد: باید از ورود پول‌های آلوده و کثیف به عرصه انتخابات به‌صورت جدی پیشگیری شود و سازمان بازرسی، اداره‌کل اطلاعات و سایر نهادهای مربوطه در حال رصد هستند که پول‌های آلوده وارد عرصه انتخابات نشود و از امکانات عمومی به نفع یا ضرر هیچ کاندیدایی استفاده نشود.

رئیس کل دادگستری کرمان از رسانه‌های جمعی به‌عنوان یکی از ساختارهای تأثیرگذار در انتخابات یاد کرد و افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، سیاسی و اجتماعی همگانی است و برای اصحاب رسانه عمل به این وظیفه ابعاد مختلفی دارد.

وی با اشاره به این مطلب که ایجاد شور، شعور و نشاط انتخاباتی بین اقشار مختلف مردم یکی از ابعاد فعالیت‌های رسانه‌ای در زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی است، تصریح کرد: حضور همگانی و گسترده مردم در انتخابات جز از طریق مشارکت مسئولانه و بانشاط رسانه‌های جمعی امکان‌پذیر نیست.

موحد بیان کرد: رسانه‌های جمعی باید به این نکته توجه داشته باشند که محور فعالیت‌های خود در عرصه انتخابات را قانون قرار دهند و با قانون‌مداری به سلامت انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی کمک کنند.

وی اظهار کرد: مصالح ملی اقتضا دارند که رسانه‌های جمعی بر اساس بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی شاخص‌های یک انتخاب مناسب و نماینده کارآمد را برای مردم روشن کنند تا مردم با بصیرت کامل فرد اصلح را از میان داوطلبان انتخاب کنند تا در نهایت مجلس حافظ انقلاب اسلامی و پاسدار خون شهدا و منافع ملت شکل گیرد.

موحد اظهار کرد: رسانه‌ها در عرصه انتخابات باید توجه داشته باشند که رسانه‌هایی مورد وثوق و اعتماد مردم هستند که در انعکاس اخبار و اطلاعات صداقت و درستی را مبنای کار خود قرار می‌دهند و از افراط و تفریط پرهیز می‌کنند و در این راستا باید تأکید کرد که رسانه‌های اخلاق‌محور یک سرمایه ارزشمند برای مردم و جامعه محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه دوری از هرگونه اعتماد به گزارش‌ها و مطالب معاندان نظام و انقلاب ضروری است، بیان کرد: معاندان تمامی ابزارهای رسانه‌ای خود را به‌کار می‌گیرند تا فضای انتخاباتی را ناامن کرده و اذهان عمومی را مشوش کنند و رسانه‌ها باید به شکلی اقدام کنند که برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی آفریده شود.

انتهای پیام
captcha