هنر ابزاری مناسب برای تبیین رسالت عاشوراست
کد خبر: 3876957
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰

هنر ابزاری مناسب برای تبیین رسالت عاشوراست

گروه اجتماعی ــ دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) بابیان اینکه هنر ابزار تبیین رسالت عاشوراست افزود: هنرمندان باید در اشاعه فرهنگ عاشورایی تلاش کنند.

هنر ابزاری مناسب برای تبیین رسالت عاشوراست

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری،دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) شب گذشته 16 بهمن در اختتامیه دوازدهمین سوگواره ملی و پنجمین مسابقه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال مهر محرم در فرهنگسرای کومش سمنان، با بیان اینکه هنر ابزار تبیین رسالت عاشوراست افزود: هنرمندان باید در اشاعه فرهنگ عاشورایی تلاش کنند.
وی یکی از رسالت‌های اصلی را گسترش فرهنگ عاشورایی در دنیا دانست و گفت: انتقال پیام عاشورای حسینی با استفاده از هنر اهمیت دارد که در این راستا احیای اخلاق و فضائل انسانی در کنار مقابله با ظلم از پیام‌های عاشورا هستند و باید گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی موردتوجه هنرمندان قرار گیرد.

اختری با تاکید بر اینکه پیام عاشورا جهانی است و هرکجا که مراسم عاشورایی در دنیا برگزار می‌شود برای ما افتخار است متذکر شد: پیام عاشورا دارای برکات زیادی است که پس از قرن‌ها همچنان تداوم دارد.

دبیر کل سابق مجمع اهل‌بیت (ع) متذکر شد: شهادت سپهبد سلیمانی توانست موجی در جهان ایجاد کند که برآمده از نهضت عاشورا بود و این نشان می‌دهد که انقلاب و عاشورا صادرشده و در کجای دنیا با چنین عزتی میلیون‌ها مشایعت کننده در مراسم تشییع یک شهید حضور دارند که این خود از برکات عاشورا است.

یادآور می‌شود دوازدهمین سوگواره با عنوان «پنجمین مسابقه بین المللی رسانه‌های دیجیتال مهرمحرم» با تقدیر از چهره‌های برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha