گرامیداشت قرآنی دهه فجر در دانشگاه‌های خراسان رضوی
کد خبر: 3876970
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

گرامیداشت قرآنی دهه فجر در دانشگاه‌های خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان رضوی، برنامه‌های قرآنی ویژه چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز آموزش عالی سراسر استان را تشریح کرد.

گرامیداشت قرآنی دهه فجر در دانشگاه‌های خراسان رضویراضیه شیبک، دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های سه ساله و پنج ساله حفظ قرآن، آموزش‌های روخوانی و روان‌خوانی و همچنین تجوید و قرائت و آموزش‌های صرف و نحو عربی در این ایام با تخفیف ویژه برای دانشجویان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه فضاسازی متناسب با این ایام در همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان به انجام می‌رسد، اضافه کرد: اختتامیه مسابقات تفسیر قرآن با عنوان صدای نور در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

شیبک با اشاره به برپایی ایستگاه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و پذیرایی از دانشجویان با رزق معنوی و مشارکت آنان در مسابقات قرآنی و همچنین اعطای هدایای قرآنی  به دانشجویان، بیان کرد: امسال و در دهه فجر انقلاب اسلامی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویی در بخش‌های مختلف برای سنجش برترین‌های قرآنی استان در بخش دانشجویی به اجرا می‌رسد.

دبیر اجرایی ستاد احیا و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان رضوی، گفت: در این دهه محافل و کرسی‌های تلاوت با حضور خانواده‌های شهدا در جمع دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌شود، البته کرسی تلاوت ویژه دانشگاه فردوسی مشهد به‌مناسبت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در مشهد، فروردین‌ماه و با حضور قاریان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

شیبک افزود: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و نشان دادن وجه ارتباط این بیانیه با آیات قرآن از طریق فضای مجازی در دستور کار دانشگاه‌های استان قرار گرفته است، همچنین در این دهه کارگاه‌های توانمندسازی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان با سه محور تفکر خلاق، مدیریت کانون و آناتومی کار فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha