مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است
کد خبر: 3877141
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
موحدی:

مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است

گروه اجتماعی ـ دادستان انتظامی قضات با بیان اینکه امروز مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است، گفت: در دستگاه قضایی شاهد کمترین آسیب‌ها هستیم اما وجود حتی میزان ناچیزی از آسیب هم در این مجموعه غیرقابل تحمل است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد موحدی، دادستان انتظامی قضات امروز، 18 بهمن در همایش قضات استان فارس، با بیان اینکه اکثریت قضات کاملاً پاک دست و افراد صالحی هستند، گفت: امروز مبارزه با فساد از درون دستگاه قضایی آغاز شده است و در دستگاه قضایی شاهد کمترین آسیب‌ها هستیم اما وجود حتی میزان ناچیزی از آسیب هم در این مجموعه غیر قابل تحمل است.

وی، هدف از اين سفر را شركت در مراسم ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب و تجليل از قضات برتر و نمونه  شاغل در دادگستري فارس خواند و گفت:  تجلیل از این قضات نمونه متعاقب بازرسی دورهای دادسرای انتظامی قضات از مجموعه قضایی استان فارس صورت گرفت.

موحدی با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی  نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکی از نعمات الهی دانست و ضمن یادآوری نعمت‌های بی‌شمار انقلاب خواستار توجه هر چه بیشتر قضات به این نعمت‌ها و حفظ و حراست از آن شد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های دادگستری استان فارس، از قضات مجموعه قضایی فارس خواست تا با کار جهادی و مضاعف نسبت به کاهش اطاله دادرسی و پاسخگویی مناسب به مراجعان اقدام کنند.

دادستان انتظامی قضات ضمن تقدیر از قضات سالم و پاکدامن گفت: با معدود قضاتی که موازین قانونی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی کشور ضمن توصیه به قضات در راستای رعایت قانون و مقررات یادآور شد: در همه حال یاد خدا و توسل به ائمه اطهار ( سلام الله علیهم) را سرلوحه امور خود قرار دهید.

وی بیان کرد: وظیفه و نقش قضات در انتقال ارزش‌های  انقلاب به نسل‌های آینده  نقش برجسته‌ای است و در حال حاضر هم ادامه دارد و دستگاه قضایی شهدای بسیاری را این راه اهدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدكاظم موسوي، رئيس كل دادگستري استان فارس نیز در این مراسم به ارائه گزارشي از اقدامات دادگستري فارس در خصوص مقابله با فساد، كاهش اطاله دادرسي، كاهش جمعيت كيفري، بازرسي‌هاي دوره‌اي موضوع ماده ٢٨ نظارت بر رفتار و عملكرد قضات پرداخت و از هيئت بازرسي دادسراي انتظامي قضات تقدير كرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبد المهدی موسوی به عنوان نماینده دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات معرفی و از ٣٥ تن از قضات برتر استان فارس با اهدا لوح سپاس ریاست قوه قضائیه تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha