شهدا جهت منافع گروهی و حزبی در انتخابات هزینه نشوند
کد خبر: 3877364
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
موحد:

شهدا جهت منافع گروهی و حزبی در انتخابات هزینه نشوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهدا ذخائر ارزشمندی برای نظام و امت اسلامی هستند و نباید در انتخابات جهت منافع گروهی، حزبی و فردی هزینه شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز شنبه، 19 بهمن‌ماه در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان بر مدیریت استفاده از فضاهای شهری برای تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: نحوه استفاده از اماکن دولتی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و یا انحصاری است، باید از سوی مراجع مربوطه مشخص شده و اعلام شود.
وی بر دقت در انتخاب ناظران روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای نیز تأکید کرد و افزود: تأکید بر این است که افرادی در پای صندوق‌های اخذ رای گمارده شوند که موجب اخلال در روند برگزاری انتخابات نشوند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: لازم است که چارچوب قانونی برای نمایندگان نهادهای اجرایی و نظارتی تبیین شده و افرادی برای نظارت و اجرای ماموریت‌های مد نظر انتخاب شوند که آرامش بخش، اهل تدبیر، دوراندیش و متواضع باشند و با پرهیز از هرگونه ایجاد تنش و درگیری، تخلفات و مشکلات احتمالی را در اسرع وقت گزارش دهند.
موحد تصریح کرد: در آستانه برگزاری انتخابات، گروه‌ها و داوطلبان سعی دارند تحت عناوین مختلف گردهمایی‌ها و جلساتی را برگزار کنند و در شورای تأمین مصوب شده که از اجرای برنامه‌هایی که شائبه تبلیغات انتخاباتی را ایجاد می‌کند، قبل از آغاز زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی جلوگیری شود و از بروز تنش‌ها و نارضایتی پس از آن نیز پیشگیری شود.
وی اظهارکرد: جلسات پیشنهادی در شهرستان‌ها باید از سوی شورای تأمین و ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بررسی شود تا مصداق تبلیغات زودهنگام ایجاد نشود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان به برخی استفاده‌های تبلیغاتی از اعتبار و عنوان شخصیت‌ها و شهدای گرانقدر در برخی از شهرستان‌ها اشاره و تأکید کرد: شهدا ذخائر ارزشمندی برای نظام و امت اسلامی هستند و نباید جهت منافع گروهی، حزبی و فردی هزینه شوند و تمامی اعضای ستادهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، ناظران و دست‌اندرکاران مراقبت کنند که در این ایام استفاده نامناسبی از اعتبار و عنوان شخصیت‌ها و شهدای گرانقدر انجام نشود.
موحد بر تبیین فصل‌های قانونی مربوط به تخلفات انتخاباتی در بین روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداها تدکید و اظهارکرد: بهترین نوع پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، هماهنگی، تعامل، اطلاع‌رسانی و تذکر و انذار است تا شاهد کمترین تخلفات انتخاباتی باشیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر شناسایی متخلفان نیز تأکید کرد و گفت: دادستان‌های استان وظیفه دارند هرگونه تخلفات انتخاباتی را پیگیری کرده و پرونده‌های مربوطه را تشکیل دهند.

انتهای پیام
captcha