عدالت و امنیت مهم‌ترین مطالبه مردم از حکومت‌هاست
کد خبر: 3882015
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

عدالت و امنیت مهم‌ترین مطالبه مردم از حکومت‌هاست

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه عدالت و امنیت مهم‌ترین مطالبه مردم از حکومت‌هاست، گفت: اگر کشوری بتواند عدالت و امنیت را تأمین کند، مهم‌ترین وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان، امروز شنبه، 10 اسفندماه در مراسم تحلیف کارشناسان رسمی دادگستری استان با تأکید بر این مطلب که با وجود ظلم هیچ جامعه‌ای بقا نخواهد داشت، گفت: برای بقای جامعه، نسل، کشور و دین خود نیاز به عدالت داریم. عدالت در جامعه مانند هوا است که اگر نباشد حیات انسان‌ها سلب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت و امنیت مهم‌ترین مطالبه مردم از حکومت‌ها است، افزود: اگر کشوری بتواند عدالت و امنیت را تأمین کند، مهم‌ترین وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده است زیرا در دنیا اصل بر این است که اقتصاد و معیشت را دولت‌ها سیاست‌گذاری کرده و مردم اداره می‌کنند اما عدالت و امنیت وظیفه ذاتی و اساسی حکومت است و البته مردم در این مؤلفه‌ها نیز نقش اساسی بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه عدالت قضائی دو وجه موضوع و حکم دارد، بیان کرد: تشخیص، تبیین و تحلیل موضوع بر عهده کارشناسان است و تشخیص حکم و انطباق آن با موضوعی که کارشناسان رسمی دادگستری آن را کارشناسی کرده‌اند، بر عهده قاضی است.

موحد با تأکید بر این مطلب که از آنجا که عدالت امری مقدس و مهم است باید برای آن سوگند یاد کرد، تصریح کرد: یکسری مشاغل، مقدس و برای جامعه حیاتی هستند و برای آن‌ها باید سوگند یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه وظایف کارشناسان رسمی دادگستری خطیر، سنگین، مهم و حیاتی است، اظهار کرد: کارشناسان رسمی دادگستری باید همواره خداوند متعال را در تمامی اقدامات خود شاهد و ناظر بدانند زیرا انسان وقتی آن قدرت لایزال را حاضر و ناظر بداند به درستی و راستی کار خود را انجام داده و از هر نادرستی دوری می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر این مطلب که کارشناسان رسمی دادگستری باید دقیق، علمی و کامل نظر داده و هیچ موردی را مکتوم نگذارند، گفت: کارشناسان رسمی دادگستری باید امانت‌دار و حافظ اسرار مردم باشند.

وی اجرای عدالت را مهم‌ترین ثمره کار کارشناسان رسمی دادگستری برشمرد و تأکید کرد: عدالت مؤلفه مهمی برای حیات جامعه است و اگر وجود نداشته باشد، هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha