آخرین وضعیت بیماران مشکوک به کرونا در سبزوار
کد خبر: 3882280
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

آخرین وضعیت بیماران مشکوک به کرونا در سبزوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: براساس آخرین آمار، ۱۳ بیمار در بیمارستان واسعی این شهر مشکوک به کرونا و بستری هستند.

آخرین وضعیت بیماران مشکوک به کرونا در سبزوار

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه دهم اسفندماه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت بیماران حاد تنفسی و 13 بیمار مشکوک به کرونا در این شهرستان اظهار کرد: مدیریت این بیماری و اقدامات پیشگیری انجام شده در سبزوار باعث شده تاکنون مردم مشکلات کمتری داشته باشند. قدرت انتقال کرونا ویروس نسبت به آنفولانزا سه تا پنج برابر بیشتر است و دوره کمون آن 14 روز است.

وی با اشاره به اینکه اگر نکات بهداشتی رعایت شود قدرت انتقال بیماری تقریباً به صفر خواهد رسید، افزود: از علائم این بیماری در ابتدا تب خفیف زیر 40 درجه، سرفه خشک بدون خلط و بدون سردرد است و علائم گوارش پایینی دارد.

مسلم بیان کرد: بیماری کرونا ویروس مانند سرماخوردگی در 70 تا 75 درصد بیماران بهبود پیدا می‌کند و در دو تا سه درصد بیماران وخیم و باعث مرگ می‌شود. در صورت پیشرفت بیماری، باعث تنگی‌نفس و درد قفسه سینه در بیمار می‌شود که در این زمان باید به بیمارستان مراجعه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه هزینه آزمایش هر بیمار کرونایی در حدود 44 یورو معادل حدود 700 هزار تومان هزینه برای کشور است، تصریح کرد: توصیه می‌کنیم مردم کمتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، مایعات زیاد بنوشند، از ویتامین‌های ب کمپلکس، ویتامین D که از نور خورشید قابل استفاده است، ویتامین روی و سلنیوم و مواد غذایی که این گروه از ویتامین‌ها را دارند، استفاده شود، ضمن اینکه باید گفت بیش از 90 درصد ایرانی‌ها کمبود ویتامین D دارند.

مسلم گفت: هم‌اکنون 10 گروه نظارتی از دنشگاه علوم پزشکی سبزوار در حالت فعالیت هستند و بر اماکن متبرکه، آژانس‌ها، اتوبوس‌های شهری و... نظارت می‌کنند.

پیش‌بینی روزهای سخت

وی با بیان اینکه بیمارستان واسعی سبزوار با 245 تخت در خارج از مرکز شهر برای روزهای سخت پیش‌بینی شده است و تقریباً بیشتر بخش‌های این بیمارستان تخلیه و بیماران جابه‌جا شده‌اند، بیان کرد: در روزهای آینده 40 آزمایشگاه تشخیص ویروس در کشور فعال خواهند شد که درخواست کردیم با توجه به متخصصانی که در سبزوار وجود دارند، یکی از این مراکز آزمایشگاهی، محلی برای تشخیص ویروس کرونا در سبزوار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار کرد: 47 بیمار حاد تنفسی در سبزوار بستری بودند که 16 نفر از آن‌ها تاکنون مرخص شده‌اند، همچنین 13 بیمار مشکوک به کرونا از دوم اسفند در سبزوار بستری هستند که آزمایش برخی منفی است و برای بعضی دیگر منتظر نتایج آزمایش هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آخرین آمار بیماران کرونایی از طریق استان و توسط رئیس دانشگاه علوم پزشی مشهد اعلام می‌شود و مجاز به اعلام نیستیم، بیان کرد: تاکنون بیمار فوتی برای اثر کرونا نداشتیم.

رد شایعه مبتلا نشدن کودکان به کرونا

مسلم با توصیه به خانواده‌ها برای بیرون نرفتن از خانه و حذف سفرهای غیر ضروری، با رد این شایعه که کرونا به سراغ کودکان و اطفال نمی‌رود، افزود: بر اساس آخرین آمار، اطفال یک ساله، 4 ساله و کودک 8 ساله به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام
captcha