راه‌اندازی کمپین «بدون قیمت نخریم» در استان مرکزی
کد خبر: 3882404
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

راه‌اندازی کمپین «بدون قیمت نخریم» در استان مرکزی

رئیس اتاق اصناف مرکز اراک به راه‌اندازی کمپین «بدون قیمت نخریم» اشاره کرد و گفت: در قالب این کمپین از مردم درخواست شده از خرید بدون قیمت و فاکتور خودداری کنند.

جمشید زند، رئیس اتاق اصناف مرکز اراک، امروز، یازدهم اسفند در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد در جمع خبرنگاران به راه‌اندازی کمپین «بدون قیمت نخریم» اشاره کرد و افزود: در قالب این کمپین از مردم درخواست شده از خرید بدون قیمت و فاکتور خودداری کنند. زمان عقد قرارداد به پروانه کسب و مهارت فنی واحد صنفی توجه داشته باشند. هر واحد صنفی برای خریدهای بیش از 100 هزارتومان موظف به ارائه فاکتور است. در حال حاضر حدود 70 هزار واحد صنفی در چهار بخش تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در استان مرکزی به عنوان ویترین و سفره‌چین ملت ارائه خدمت را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هرساله پیش از آغاز سال نو، طرح‌های ویژه‌ای برای نظارت بر کالاهای پر مصرف اندیشیده می‌شود امسال نیز علاوه بر این طرح‌ها، طرح مقابله با عرضه محصولات تاثیرگذار در بیماری کرونا اضافه شده است تصریح کرد: علی‌رغم کاهش ساعات کاری ادارات، ساعت کار بازرسین افزایش داشته و در دو شیفت و حداقل روزانه 12 ساعت خدمات لازم را ارائه می‌دهند. همچنین تلفن 3820 برای دریافت گزارشات و انتقادات مردم راه‌اندازی شده است، همچنین واحد ثابت در خیابان محسنی اراک و اتاق اصناف و اتحادیه‌ها مسئول رسیدگی به شکایات مردمی هستند.

وی با بیان این نکته که با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری نمایشگاه بهاره لغو شده است و متاسفانه امسال بازار شب عید رونقی ندارد، از بروز مشکلات برای کسبه و بازاریان ابراز نگرانی کرد و افزود: عرضه افزایش و تقاضا کاهش پیدا کرده است، لازم است بانک‌ها، اداره دارایی، سازمان تامین اجتماعی، شهرداری و... با توجه به شرایط پیش آمده همکاری لازم را با کسبه انجام دهند؛ چراکه این صنوف حدود دو ماه است که به سبب مشکلات پیش آمده در کشور، در کسب خود دچار مشکل شده‌اند.

زند همچنین در خصوص برگزاری جشنواره فروش فوق‌العاده هم اظهار کرد: متاسفانه بازار شب عید آرام و تقاضا محدود است به همین سبب کسبه تقاضایی برای برپایی جشنواره فروش فوق‌العاده نداده‌اند، اما در صورت تقاضا، اتحادیه‌ها برابر قانون با آنها همکاری خواهند کرد همچنان که در سال‌های گذشته این همکاری صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha