اجرای طرح ملی تلاوت به قوت خود باقی است
کد خبر: 3882662
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

اجرای طرح ملی تلاوت به قوت خود باقی است

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت از برقراری و اجرای این طرح و برپایی کلاس‌های آموزشی آن خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) برای پسران نوجوان 8 تا 14 سال و دختران نوجوان 10 تا 15 سال و با هدف کشف و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی و تربیت چهره‌های برجسته قرآنی برگزار می‌شود.

ارتقای سطح علمی، شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن‌، آموزش کامل رشته‌های مرتبط با تلاوت و قرائت قرآن مانند تجوید، مفاهیم، صوت و لحن و غیره از جمله اهداف این طرح است.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت گفت: هشتمین دوره طرح ملی تلاوت نیازمند دوره پیش‌نیاز و یادگیری یکی از سبک‌های تلاوت از اساتید بنام مصری بود که این بخش از دوره به اتمام رسیده است و همه تلاوت‌ها ضبط و به ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت ارسال شده است. پس از بررسی و داوری فایل‌های صوتی تلاوت‌ها، آزمون ورودی انجام می‌شود و کلاس‌های ترم یک پذیرفته‌شدگان در تاریخ 20 اسفند‌ماه برپا می‌شود.

زمان‌بندی ثبت نام طرح ملی تلاوت برای ترم جدید در سال 99 نیز در فصل بهار به صورت فراخوان اعلام می‌شود.

همچنین طبق روال سال‌های گذشته، نوجوانان قرآنی طی ماه رمضان به منظور ارتباط بیشتر با قاریان دیگر کشورهای مسلمان و برپایی محافل و برنامه‌های قرآنی به کشورهای همسایه اعزام خواهند شد.

یادآور می‌شود، همایش سراسری مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت-شباب الرضا(ع) که مقرر بود طی هفته گذشته برپا شود، به دلیل انتشار کروناویروس، لغو شد.

انتهای پیام
captcha