اعطای مرخصی به ۴ هزار زندانی در کرمان برای پیشگیری از شیوع کرونا
کد خبر: 3884027
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

اعطای مرخصی به ۴ هزار زندانی در کرمان برای پیشگیری از شیوع کرونا

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: طی چند روز گذشته به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ۴ هزار و ۲۵۶ مددجوی زندانی در استان مرخصی داده شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز دوشنبه، 19 اسفندماه گفت: بر اساس تصمیمات جدید ریاست قوه قضائیه از تأسیسات ارفاقی از جمله اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در چارچوب قوانین استفاده می‌شود تا کمترین ورودی جدید به زندان‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرارهای تأمین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب می‌شود.

رئیس کل دادگستری کرمان بیان کرد: از معرفی محکومانی که آراء محکومیت آن‌ها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تأمین آزاد هستند، جز در موارد ضروری از معرفی آن‌ها به زندان تا پایان فروردین‌ماه خودداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین به تمامی محکومان به حبس که واجد شرایط قانونی مرخصی بوده و در زندان به سر می‌برند و محکومان به جزای نقدی، رد مال، جبران خسارت، پرداخت دیه و سایر محکومان مالی تا 15 فروردین‌ماه سال آینده مرخصی داده خواهد شد.

موحد گفت: تمام محکومانی که به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت‌های مالی از جمله دیه، مهریه، رد مال و ... با ارائه وثیقه متناسب با میزان محکومیت و بر اساس تشخیص قضات می‌توانند از مرخصی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: طی چند روز گذشته به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به 4 هزار و 256 مددجوی زندانی در استان کرمان مرخصی داده شده است.

انتهای پیام
captcha