تولید 40 هزار ماسک توسط گروه‌های مردمی و بسیج خوشاب
کد خبر: 3886913
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

تولید 40 هزار ماسک توسط گروه‌های مردمی و بسیج خوشاب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب گفت: با شیوع بیماری کرونا و برای پیشگیری از آن به دلیل کمبود ماسک گروه‌های بسیجی در شهرها و روستاهای این شهرستان به میدان آمدند و 40 هزار ماسک تولید می‌شود.

تولید 40 هزار ماسک توسط گروههای مردمی و بسیج خوشاب

محمود حامد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه برای کمک به مردم تمام گروه‌های جهادی و بسیجی شهرستان خوشاب به میدان وارد شدند، اظهار کرد: در یکی از طرح‌های کمک به مردم با کمک بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمک مردمی و خیران 40 هزار ماسک تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 15 هزار از این ماسک‌ها تولید و آماده توزیع شده است، افزود: این ماسک‌ها در روستاهایی نظیر شم‌آباد، نوده انقلاب و شهر سلطان‌آباد در حال تولید و بعد از ضدعفونی کامل همراه با بسته‌های بهداشتی دیگر در بین مردم شهرستان خوشاب توزیع خواهد شد.

در همین رابطه حجت الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه خوشاب در بازدید از محل تولید و بسته‌بندی این ماسک‌ها در سلطان‌آباد با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان کرده‌اند جوانان امروزی از جوانان اول انقلاب پرشورتر و قوی‌تر هستند، عنوان کرد: انقلاب ما  انقلابی مردمی است، همان افرادی که جنگ را هشت سال در دوران دفاع مقدس اداره کردند و در دوران سازندگی کشور در خدمت مردم بودند.

وی بیان کرد: امنیت نظامی با مردم است، در امنیت سلامت نیز مردم در میدان هستند به دلیل اینکه مردم به سلامتی خودشان و هموطنانشان اهمیت می ‌دهند و انقلاب را از خودشان می‌دانند.

دهقانی با اشاره به حوادث سال 98 که مردم برای حفاظت از انقلاب در میدان حاضر شدند، خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی نشان دادند در مبارزه با ویروس کرونا که بر خلاف برخی از کشورهای به ظاهر متمدن اروپایی که پیرمردانشان را رها می‌کنند تا با بیماری بمیرند مردم ایران به ویژه پرستاران و پزشکان با جانفشانی و ایثار برای نجات جان انسان‌ها تلاش و کوشش می‌کنند.

امام جمعه خوشاب اظهار کرد: باید قدردان این مردم باشیم و با افتخار دست مردم را می‎بوسیم که در جهان یگانه هستند و این ایثار و از خودگذشتگی و کمک به همنوع را در عمل نیز نشان داده اند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که رزمندگانی در زمان بمباران شیمیایی حزب بعث ماسک خودشان را برای حفاظت جان دیگران می‌دادند و امروز نیز با شیوع ویروس منحوس کرونا از این نوع ایثار و از خودگذشتگی‌ها در بیمارستان‌ها و در جاهای مختلف کشور کم نداریم.

دهقانی گفت: درس‌های ایثار وشجاعت واز خودگذشتگی را فقط در دین اسلام و مذهب شیعه خواهیم دید نه در مدعیان حقوق بشر که حتی دارو را تحریم می‌کنند و به بیماران نیازمند نیز ندادند.

امام جمعه خوشاب با اشاره به آیه 8 سوره انشراحکه خداوند می‌فرماید: «إنّ مع العسر یسراً» که بعد از هر سختی آسانی است، بیان کرد: برای داشتن امنیت اقتصادی باید سخنان رهبر معظم انقلاب را در عمل با جهش تولید پیاده کنیم و کشور را از وابستگی به برخی اجناس نجات دهیم.

انتهای پیام
captcha