هم‌سویی ارتش استان مرکزی با مردم در مقابله با کرونا
کد خبر: 3891538
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

هم‌سویی ارتش استان مرکزی با مردم در مقابله با کرونا

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی گفت: یگان پدافند هوایی استان در مقابله با کرونا به عنوان بخشی از بدنه جامعه وظیفه خود می‌دانست با تمام امکانات وارد عمل شده و از همان روزهای اول در کنار مردم قرار گیرد.

هم‌سویی ارتش استان مرکزی با مردم در مقابله با کرونا

قاسم جلیلوند، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: به منظوز بزرگداشت روز ارتش در استان برنامه‌های کاملی در دستور کار قرار داشت که با شیوع بیماری کووید 19 و انجام اقدامات پیشگیرانه تحت‌الشعاع قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یگان پدافند هوایی استان به عنوان بخشی از بدنه جامعه وظیفه خود دانست با تمام توان و امکانات وارد عمل شده و از همان روزهای اول در کنار مردم قرار گیرد، چراکه خدمت‌رسانی به مردم به ویژه محرومان توفیقی الهی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما برای مقابله مبارزه با کرونا ویروس و حفاظت از جان و سلامت مردم وارد عمل شدیم؛ ازاین رو اکثر برنامه‌ها همچون رژه نظامی و تجهیزات نظامی را حذف و برنامه‌های دیگر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

جلیلوند با تأکید براین موضوع که تمامی برنامه‌های پیشرو جهت بزرگداشت روز ارتش در استان مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود، بیان کرد: این یگان در کنار مردم اقداماتی نظیر تجهیز نقاهتگاه یکصد تختخوابی در ورزشگاه شهدای 5مرداد و نامگذاری این نقاهتگاه به نام شهید رجبعلی جودکی را انجام داده است.

وی از طراحی سیستم هوشمند ضد میکروبی گلویی در سه‌راهی مُلک‌آباد از توابع شهرستان اراک خبر داد و در تشریح این سیستم هوشمند اظهار کرد: خودروها پس از ورود به شهر اراک وارد این سیستم هوشمند شده و این سیستم به صورت کاملا اتوماتیک خودرو را ضدعفونی کرده و پس از خروج خودرو سیستم قطع می‌شود.

جلیلوند در خصوص مزایای اجرای طرح سیستم هوشمند ضدعفونی کننده هم گفت: با اجرای طرح یاد شده صرفه‌جویی در مواد ضدعفونی کننده، مصرف آب و کاهش نیروی انسانی را شاهد هستیم؛ چراکه تا قبل از استفاده از این سیستم بین 25 تا 30 نیرو را با تجیهزات گران‌قیمت در نظر گرفته شده بود که با طراحی این سیستم در حوزه‌های مختلف صرفه‌جویی و راندمان کار با بازدهی بیشتری همراه بود. حتی با استفاده از این سیستم هوشمند بسیاری از منطق روستایی و شهری نیز ضدعفونی شد. تاکنون چهار شهر کارچان، خنداب، جاورسیان، فرمهین و 15 روستا ضدعفونی شدند.

وی اجرای برنامه رژه سلامت در روز 29 فروردین(روز ارتش) را برنامه‌های بزرگداشت این روز دانست و اضافه کرد: در کنار این برنامه، تجلیل از کادر درمان بیمارستان ولیعصر(عج) و آیت‌الله خوانساری در دستور کار قرار دارد که این مراسم همراه با ضدعفونی خیابان‌ها، نواخته شدن مارش نظامی، اهدای گل و هدیه خواهد بود.  

انتهای پیام
captcha