دادگاه‌های الکترونیکی جایگزین دادگاه‌های سنتی می‌شود
کد خبر: 3892550
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

دادگاه‌های الکترونیکی جایگزین دادگاه‌های سنتی می‌شود

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جایگزینی دادگاه‌های الکترونیک به جای دادگاه‌های سنتی در دادگستری کل استان، انجام شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری استان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان امروز یکشنبه، 31 فروردین‌ماه در نشست شورای قضایی استان، گفت: ظرفیت لازم برای برگزاری جلسات بازپرسی، دریافت اظهارات شهود، محاکمه، تحقیقات و ... در مواردی که متهم در زندان‌ است، فراهم است.

وی با تأکید بر این مطلب که با وجود بیماری کرونا در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار داریم و باید الزامات آن را رعایت کنیم، تأکید کرد: توسعه ارتباطات الکترونیک و استفاده از فناوری‌های نوین از مواردی است که در شرایط حساس کنونی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری کرمان ضمن اشاره به وجود آمادگی‌های لازم برای توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه رسیدگی‌های قضایی، بیان کرد: لازم است که گروه کارشناسی برای انتخاب سامانه‌های ویدئو کنفرانس و سایر سامانه‌های ارتباطی مناسب و جدید برای رسیدگی به پرونده‌ها و انجام اقدامات قضایی تشکیل و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

موحد بر توسعه نقش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در رسیدگی‌های قضایی نیز تأکید کرد و افزود: از ایده‌های پیشنهادی برای کاهش مراجعات مردم و وکلا به دستگاه قضایی استقبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که بخشنامه 22 ماده‌ای معاون اول قوه قضائیه در رابطه با تمهیدات مربوط به کرونا واصل شده است، گفت: به شکلی برنامه‌ریزی می‌شود که این دستورالعمل به شکل هماهنگ در سراسر استان اجرایی شود.

رئیس شورای قضایی استان، بیان کرد: براساس اعلام معاون اول قوه قضائیه معاونت‌ها و واحدهای قضائی مرکز و دادگستری‌های کل، باید موارد قابل دورکاری و چگونگی انجام آن‌ها با حضور دو سوم نیروها را مشخص کنند که برای اجرای این بند در استان کرمان باید موارد دورکاری و نحوه نظارت بر آن‌ها مشخص شود.

انتهای پیام
captcha