سیر ابتلا به کرونا در استان مرکزی شیب کاهشی دارد
کد خبر: 3892692
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

سیر ابتلا به کرونا در استان مرکزی شیب کاهشی دارد

استاندار مرکزی گفت: با همکاری کادر درمان و مردم، استان مرکزی از رتبه سوم آمار مبتلایان در روزهای نخستین شیوع کرونا، امروز در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 31 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به بیماری کرونا، تصریح کرد: ۱۰۰ بیمار اکنون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این امر نشان از شرایط استان نسبت به 10روز گذشته دارد.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، از نظر ابتلای افراد جزء سه استان اول بود که با تلاش کادر درمان و همکاری مردم با مسئولان اکنون در رتبه سیزدهم قرار دارد. هفته گذشته از نظر میزان ابتلای بیماران به ویروس کرونا استان در رتبه یازدهم قرار داشت که پیش‌بینی می‌شود تاپایان هفته جاری با یک رتبه بهبود به رتبه چهاردهم برسد.

آقازاده گفت: 90 درصد مردم استان مرکزی تاکنون با هدف قطع زنجیره ابتلا و پیشگیری از ابتلا به کرونا در طرح بسیج ملی غربالگری شرکت کردند که این آمار نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار مرکزی بیان کرد: روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان مرکزی با رعایت مسایل بهداشتی و همکاری مردم با کادر درمان و مسئولان محقق شده و در صورت قطع این همکاری‌ها روند ابتلا به ویروس کرونا افزایشی می‌شود.

آقازاده همچنین به فعالیت برخی اصناف و واحدهای اقتصادی در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش ابتلا به کرونا در استان نیاز است مردم همکاری لازم را با مسئولان و کادر درمان داشته باشند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از 2دستگاه جدید تست کرونا انجام ۳۰۰ تست این بیماری در استان محقق شده‌ است، با شکست ویروس کرونا، این آزمایشگاه در آینده می‌تواند به آزمایشگاه مرجع، ملی و کشوری تبدیل شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در راستای طرح همدلی و مواسات در استان مرکزی آماده شده و توزیع این بسته‌ها از هفته جاری زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان آغاز و تا نیمه ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

انتهای پیام
captcha