دستگیری عامل انتشار اخبار دروغین کرونا در فضای مجازی
کد خبر: 3893224
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

دستگیری عامل انتشار اخبار دروغین کرونا در فضای مجازی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی كه با انتشار اخبار كذب در فضای مجازی در حال شايعه‌پراکنی و افزايش نگرانی‌های عمومی در خصوص بيماری كرونا بود شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری عامل انتشار اخبار دروغین کرونا در فضای مجازیبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان مرکزی، محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در برنامه‌ريزی‌های افزايش ارتقاء‌ امنيت و آرامش عمومی در مبارزه همه جانبه در مقابله با بيماری كرونا، يكي از سياست‌های عملياتی پليس، پيشگيری از بروز شايعات و اخبار كذب به ويژه در بستر فضای مجازی بوده است.

وی افزود: در چند روز اخير در پايش‌هاي فضای مجازی، اخبار و شايعاتی در خصوص بيماری كرونا در فضای مجازی مورد رصد قرار گرفت و در مراحل تحقيقات تخصصی پليس،‌ عامل انتشار اين اخبار در شهرستان اراک شناسایی شد. با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی اين فرد شناسایی و به يگان انتظامی احضار و با تكميل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان پيگيری اخبار از منابع معتبر خبری از سوی شهروندان را بسيار مهم خواند و گفت:‌ پليس با شايعه پراكنان در فضای مجازی و كسانی كه آرامش و امنيت روانی جامعه را به خطر بياندازند، برابر قانون برخورد خواهد كرد.

همچنین در خبر دیگری از روابط عمومی نیروی انتظامی استان آمده است که در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تشديد نظارت‌ها در پيشگيری از بيماری كرونا، 15  واحد صنفی متخلف در شهرستان تفرش پلمب و برای 15 واحد دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد.

انتهای پیام
captcha