استقبال بهزیستی از ماه رمضان با طرح‌ حفظ سوره یس و برنامه اذانگاهی
کد خبر: 3893350
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
مسئول امور فرهنگی بهزیستی خبر داد؛

استقبال بهزیستی از ماه رمضان با طرح‌ حفظ سوره یس و برنامه اذانگاهی

مسئول امور فرهنگی سازمان بهزیستی با اشاره به محدودیت‌هایی که شیوع کرونا در برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایجاد کرده است، گفت: طرح حفظ سوره مبارکه یس و اجرای برنامه‌ اذانگاهی با در نظر گرفتن همین محدودیت‌ها در ماه رمضان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین، سیدمهدی سیدمحمدی، مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مسئول امور فرهنگی این سازمان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و محدودیت‌هایی که شیوع کرونا برای برگزاری برنامه‌های قرآنی برای مددجویان به خصوص کودکان بهزیستی ایجاد کرده است، گفت: براساس همین محدودیت‌ها، طرح حفظ سوره یس را برای مددجویان بهزیستی شامل افراد بی‌سرپرست، بچه‌های شبانه‌روزی، معلولان و پرسنل سازمان طراحی کرده‌ایم و این گروه‌ها تا خردادماه سال جاری، فرصت دارند طبق دستورالعمل ابلاغ شده این سوره را حفظ کنند.

وی اعلام کرد: به 200 نفر از افرادی که موفق به حفظ این سوره شوند، پس از داوری 500 هزار تومان جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت. البته تمامی مراحل اجرای این طرح به صورت مجازی انجام خواهد شد.

سیدمحمدی از اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان در دو مرکز بزرگ نگهداری از مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: براساس این طرح با هماهنگی مرکز فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه‌ اذانگاهی اجرا می‌شود و تیمی از قاریان در فضای باز مراکز(وارد ساختمان مراکز نمی‌شوند) به نحوی که ساکنان مرکز بتوانند از پنجره و یا در محوطه باز مرکز شاهد اجرای این برنامه باشند، اذان ظهر را قرائت می‌کنند.

وی افزود: قرائت قرآن و اجرای تواشیح اسماء الله نیز از دیگر برنامه‌های این طرح است و تلاش می‌کنیم تعداد مراکزی را که این طرح در آنها اجرا می‌شود افزایش دهیم.

مسئول امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به محدودیت‌های پیش آمده برای برگزاری جشن نیمه شعبان نیز اشاره کرد و گفت: بر همین اساس با هدف ارتقای اطلاعات مددجویان در زمینه مهدویت جلسات گفتمان، پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات از طریق فضای مجازی برای مددجویان بهزیستی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمات این طرح انجام شده و به زودی اجرا می‌شود، اظهار کرد: با همکاری مرکز مهدویت اساتید این مرکز در ساعات برگزاری جلسه به صورت زنده به سؤالات مطرح شده پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام
captcha