اقدامات جهادی مردم، یادآور مجاهدت‌های زمان جنگ است
کد خبر: 3893626
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام شهرستانی:

اقدامات جهادی مردم، یادآور مجاهدت‌های زمان جنگ است

نماینده دفتر آیت الله سیستانی در قم گفت: امروز مردم مانند زمان جنگ با عشق و انگیزه به یکدیگر محبت می‌کنند. اینکه با وجود مشکلات موجود، مردم سعی می‌کنند بسته‌های معیشتی تهیه کرده و در میان نیازمندان توزیع کنند بسیار ارزشمند است و امیدواریم این حس همدردی برای همیشه باقی بماند. 

اقدامات جهادی مردم، یادآور مجاهدت‌های زمان جنگ استبه گزارش ایکنا از قم به نقل از مرکز خدمات حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز با حضور در موسسه آل البیت(ع) با حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی دیدار و گفتگو کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی در این دیدار با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند،  از منت‌های خدا بر شما این است که حوائج خلقش را به شما واگذار نماید.
وی بیان کرد: جایگاه شما در حدی است که خدا بر سر شما منت می‌گذارد؛ این جایگاهی است که می‌توانید برای کمک به دیگران قدمی بردارید و دست کسی را بگیرید.
نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی گفت: خدا به شما لطف بسیاری کرده است که می‌توانید حوائج طلاب را برطرف کرده و مشکلات آنان را رفع کنید و باید قدر این نعمت را بدانید.
وی با اشاره به سیل کمک‌های مردمی برای حمایت از بیماران و نیازمندان در این ایام تصریح کرد: ایامی که در آن قرار داریم یادآور زمان جنگ است؛ امروز مردم مانند زمان جنگ با عشق و انگیزه به یکدیگر محبت می‌کنند. اینکه با وجود مشکلات موجود، مردم سعی می‌کنند بسته‌های معیشتی تهیه کرده و در میان نیازمندان توزیع کنند بسیار ارزشمند است و امیدواریم بلا دفع و این حس نوع دوستی برای همیشه باقی بماند.
شهرستانی گفت: امروز بسیاری از مسئولان، پزشکان و کادر درمانی بیشتر از حد خود وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند که جای تشکر دارد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون تصریح کرد: 90 درصد حوزویان با شهریه‌های اندک زندگی خود را می‌گذرانند که با توجه به هزینه‌های زندگی، شرایط سختی دارند.
نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی افزود: از طرف دیگر معاندان دائماً در حال تهمت زدن هستند و این‌گونه القا می‌کنند که همه طلاب وضعیت خوبی دارند که شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کند ولی با این همه طلبه‌ها به شوق خدمت به مکتب و مردم، به لباس روحانیت درآمده‌اند و این شرایط را تحمل می‌کنند.
وی بیان کرد: هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای کاهش مشکلات مردم تلاش کند شما هم در جایگاهی هستید که می‌توانید دل‌های بسیاری را شاد کنید و این شادی ارزش بسیاری دارد.

راه‌اندازی قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در مرکز خدمات برای مقابله با کرونا

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه در این نشست با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات در ایام شیوع کرونا گفت: در این ایام مرکز خدمات نه تنها تعطیل نشد، بلکه به دلیل مأموریتی که دارد به طور مضاعف فعالیت کرد.
وی بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در مرکز خدمات آماده شده بود تلاش کردیم شرایطی را فراهم آوریم تا خدمات به صورت غیر حضوری به طلاب ارائه شود و آنها کمترین حضور را در مرکز داشته باشند.
رئیس مرکز خدمات گفت: برای ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مرکز خدمات و خدمت‌رسانی مطلوب به عموم مردم در این ایام، قرارگاهی با عنوان قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در مرکز راه‌اندازی شد.
وی افزود: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از جامعه هدف مرکز مانند معمرین و خانواده آسیب دیدگان، تشکیل گروه‌های جهادی در استان‌ها، ضدعفونی مدارس علمیه و منازل و تولید ماسک، برخی از فعالیت‌هایی بود که توسط این قرارگاه برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
ربانی گفت: شیوع کرونا باعث شد برای کسانی که جزو طبقه ضعیف جامعه هستند مشکلات معیشتی بسیاری ایجاد شود و زندگی طلاب و روحانیون نیز تحت‌الشعاع این شرایط قرار گرفته است.
وی با قدردانی از حضور جهادی طلاب در صحنه‌های کمک‌رسانی به مردم بیان کرد: همانند سیل سال گذشته که طلاب به‌صورت جهادی وارد میدان شدند در قضیه کرونا نیز حضور جهادی طلاب چشمگیر بود و موجب سربلندی و مایه آبرو شد و توانستند خدمات شایانی را ارائه کنند.
انتهای پیام
captcha