لزوم توجه به خصوصی‌سازی به جهت جلوگیری از سوءاستفاده
کد خبر: 3893693
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

لزوم توجه به خصوصی‌سازی به جهت جلوگیری از سوءاستفاده

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات در واحدهای تولیدی، تدبیر لازم برای خصوصی سازی‌ها اتخاذ شود، چراکه بی تدبیری ها سبب ایجاد زمینه برای سوءاستفاده خواهد شد و همانند بیماری کرونا دارو و درمانی نخواهد داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز، چهارم اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان که با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در استان مرکزی تهیه یکصد هزار بسته غذایی هدف‌گذاری شده بود که تاکنون حدود ۱۲۰ هزار بسته با سرانه هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در استان برای نیازمندان آماده شده که از این تعداد ۱۴هزار بسته توسط ائمه جمعه تهیه شده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه خدمت، احسان، عدالت و نیکوکاری است و این ماه با فرمان رهبری برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا رنگ وبوی دیگری به خود گرفته است. استان در لبیک به ندای معظم‌له تمام تلاش خود را می‌کند و سهمیه استان از یکصدهزار به 120هزار بسته حمایتی رسیده است.

وی در خصوص شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: شرایط استان در مبارزه با کرونا تا حدودی به ثبات رسیده و در دو روز گذشته خوشبختانه فوتی نداشتیم و آمار مبتلایان استان از 48 نفر در اولین روزها، امروز به کمتر از 10 نفر رسیده است.

امام جمعه اراک بیان کرد: از معاون اول قوه قضائیه تقاضا داریم که به چند مسأله در استان و همچنین سطح ملی عنایت ویژه داشته باشد، بنده مواردی را اعلام کرده‌ام که یکی از آنها بحث شرکت آذرآب بود، 120 میلیارد سوءاستفاده شده و در تهران شعبه دادگاهی رأی گرفته که باید رسیدگی شود، آذرآب حیف است و نباید دستخوش دلال‌بازی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: مشکل شرکت هپکو هنوز به‌طور کامل برطرف نشده، می‌توان گفت نزدیک به 80 درصد واگذاری‌ها غیراصولی بوده و اهلیت و سلامت در آنها رعایت نشده است، نگران هستیم و دولت هم این را قبول دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: دولت مصوبه‌ای را گذرانده که بر خلاف اصل 44 بوده مبنی بر اینکه واگذاری‌ها به صندوق‌های بازنشستگی از طریق بورس باشد که این هم مشکلات خاص خود را دارد که اگر تدبیر نشده و درمان نشود مانند ویروس کرونا مشکلات عدیده‌ای را به همراه دارد، بنابراین این مسائل را نباید رها کرد چرا که مسائل جدی هستند.

دری نجف‌آبادی افزود: مسائل شرکت هپکو در این دو سه سال با وجود پیگیری‌های بسیار همچنان برطرف نشده است، برای شرکت واگن‌سازی هم نگران هستیم و اگر این مسائل برطرف نشود ریشه بسیاری از ناامنی‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، برای امور قضائی نیاز به گروه‌های کارشناسی بین‌رشته‌ای داریم که در مسائل بانکی، تجاری، سکه‌ای، غیرسکه‌ای، ارز و دلار و غیره تبحر لازم داشته باشند.

وی بابیان این نکته که باید فایل جداگانه‌ای برای موضوع ماده 477 باز شود و مسائلی که وجود دارد مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: شورای نظارت بر فضای مجازی باید مورد توجه باشد، بحث اینترنت یا اینترانت بحثی ملی است و برکات آن شامل حال استان هم می‌شود، بنابراین شبکه اطلاعات ملی باید سامان یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کشور در این زمینه وابسته به آمریکا نباشد که نیازمند اقدامات ویژه در سطح ملی است، سلامت فضای مجازی و سلامت سیستم ارتباطی کشور بسیار مؤثر بوده و جزو کارهای ماندگار است.

انتهای پیام
captcha