رزمایش «کمک مؤمنانه» در زاهدان برگزار شد
کد خبر: 3893757
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

رزمایش «کمک مؤمنانه» در زاهدان برگزار شد

در آستانه ماه رمضان، رزمایش «کمک مؤمنانه» با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه و نیروی انتظامی در سپاه ناحیه زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در آستانه ماه مبارک رمضان، رزمایش «کمک مؤمنانه» با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه و نیروی انتظامی صبح امروز در سپاه ناحیه زاهدان برگزار شد.

محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق در این مراسم بیان کرد: این رزمایش که هدف آن عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب و کمک به نیازمندان در شرایط بحران کرونا است، از امروز با رمز «امام حسن مجتبی(ع)» آغاز می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: مردم مؤمن کشورمان می‌توانند با الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) که شبانه و به‌صورت ناشناس به نیازمندان کمک می‌کردند تا مبادا حرمت و کرامت آنان شکسته شود، در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا و به‌دنبال آن تعطیل شدن کسب و کارها، جمع کثیری از هموطنان ما آسیب دیده و معیشت آنان به مخاطره افتاده است؛ بنابراین وظیفه انسانی و دینی ما حکم می‌کند که بی‌تفاوت نباشیم.

وی افزود: این رزمایش برای ما یادآور دوران دفاع مقدس است که مردم صحنه‌های زیبای همدلی و انسان‌دوستی را به نمایش گذاشتند؛ همان‌گونه در آن دوران، با کمک همدیگر توانستیم بر دشمن متجاوز غلبه کنیم، امروز هم اگر دست به دست همدیگر دهیم، می‌توانیم این بیماری را مهار کرده و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

توفیق خدمت به مردم نصیب هر کس نمی‌شود

حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: ماه رمضان بهترین زمان برای کمک به نیازمندان است و سپاه پاسداران در این راستا همواره پیشتاز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: از همه عزیزانی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و به این عرصه ورود پیدا کردند تقدیر می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید کمک به مردم فرهنگی عمومی شود، اظهار کرد: این فرهنگ باید در طول سال باقی بماند و همواره تداوم داشته باشد و در کنار حفظ کرامت مردم به معیشت آنان رسیدگی شود.

محامی بیان کرد: کمک به خلق خدا توفیقی است که خداوند به هر کسی عطا نمی‌کند و باید قدر آن را بدانید. هیچ عبادتی در دنیا بالاتر از خدمت به مردم نیست.

انتهای پیام
captcha