هشدار استاندار مرکزی به واحدهای صنفی
کد خبر: 3894447
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

هشدار استاندار مرکزی به واحدهای صنفی

استاندار مرکزی گفت: اگر یکی از واحدها و صنوف مختلف پروتکل‌های بهداشتی رعایت نکرد، حتماً با آن برخورد و آن واحد پلمپ می‌شود تا مردم بدانند که همچنان خطر در کمین است و سلامتی مردم برای ما از همه موارد مهم‌تر است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، هفتم اردیبهشت در جلسه قرارگاه پدافند زیستی که در استانداری این استان برگزار شد، استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان، دعا و نیایش در این ایام را مهم برشمرد و گفت: به طور قطع دعا و نیایش در برطرف کردن و ریشه‌کن شدن این ویروس همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بسیار مهم است و زمان استجابت دعا هم همین روزهاست، در واقع این روزها اوج فعالیت‌های معنوی است.

وی تصریح کرد: در ایامی که مردم علاقه دارند در مساجد، تکایا و مکان‌های مذهبی به ویژه در ماه رمضان حضور پیدا کنند و دعا، نیایش و عبادات خود را با این فضاهای عطرآگین همراه کنند بسیار متأسف هستیم که در شرایط فعلی ممکن است با شرایط بدتری مواجه باشیم و مردم خودشان به طور حتم این مهم را دانسته و درک می‌کنند و تا امروز هم رعایت کرده و هم به مسئولان بسیار کمک کردند.

آقازاده اظهار کرد: طبق تصمیماتی که در ستاد ملی گرفته شد بنا شد شهرهای سفید خود را تا هفته آینده برابر اعلام وزارت بهداشت مشخص کنیم، در شهرهای سفید که اکنون حدود 127 شهر در کشور است آرام آرام بخشی از فعالیت‌های مذهبی از جمله مساجد و نحوه انجام نمازهای جماعات و حتی نمازهای جمعه را مشخص کنیم که این در شهرهای به اصطلاح سفید است.

وی در ادامه بابیان این مطلب که در مابقی شهرها باید در انتظار وضعیت و شرایط سفید بود، اضافه کرد: در جلسه ستاد ملی امروز، تا نیمه ماه مبارک اماکن مذهبی همچنان تعطیل اعلام شد، اما در مجموع تصمیم بر این شد اگر بخواهیم با این روندی که بیماری امروز در کشور شرایط نسبتا خوبی دارد ادامه دهیم و دچار خطرات و پیک بعد از آن نشویم اماکن مذهبی تا نیمه ماه مبارک رمضان بسته بماند و برای بعد از نیمه رمضان تصمیم‌گیری شود.

استاندار گفت: در شهرهایی که عاری از بیماری است یعنی تعداد فوتی‌ها و تعداد مبتلایان آنها در طول یک هفته گذشته صفر بوده است، معنا و مفهومی وجود دارد که می‌توان با رعایت بسیاری از نظامات بهداشتی بتوان برخی از فعالیت‌ها از جمله بحث‌های ورزشی، مسائل دینی و نمازها را در آنها تشدید کنیم.

آقازاده ادامه داد: بنده فکر می‌کنم ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌هایی که هم در سطح ملی و هم در سطح استان‌ها و منطقه‌ای درحال انجام است بتوانیم تصمیمات خوبی را با همکاری و رعایت مردم اتخاذ کنیم. همچنین مصوب شد شورای تأمین هر شهرستانی موارد عدم رعایت اصناف، پاساژها و بازارها را بررسی کرده و با همکاری سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اماکن، گروهی را برای جمع‌آوری گزارش‌های لازم تشکیل دهیم.

وی هشدار داد: اگر واحدی رعایت نکرد حتما با آن برخورد و پلمپ شود تا مردم بدانند که همچنان خطر در کمین است و سلامتی مردم برای ما از همه موارد مهم‌تر است. بارها هم در این جلسه مصوب کرده‌ایم با هر کدام از اصناف که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد و واحد آنها پلمپ شود، در این جلسه ابتدا گزارشی ارائه شود که با چه تعداد از صنوف برخورد شده است.

استاندار مرکزی گفت: بعد از بازگشایی پاساژها و بازارها در سطح استان، روز نخست یک مقدار شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شد و اما روز به روز از رعایت این موارد کاسته و به طور کامل به فراموشی سپرده شد.

آقازاده تصریح کرد: بنده در همین جلسه مطرح کردم پاساژهایی را که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ببندید، ما اهرم قانونی داریم، اکنون با توجه به گزارش‌های واصله از پاساژها، موارد اعلام شده رعایت نمی‌شود. در این مدت باید دید با چه تعداد از اماکن برخورد شده و آیا قرار است تمام اینها را قضایی کنیم و دستور دادستان برای آنها بگیریم؟ یا اینکه دانشگاه، اصناف و صنعت و معدن وارد کار شده و با این صنوف برخورد شود.

آقازاده ادامه داد: ادارات هم اگر کوچک‌ترین کوتاهی را در ارتباط با رعایت مسائل بهداشتی داشته باشند، قرار شد اسامی آنها و مدیران آنها در این جلسه برای اطلاع عموم مردم منتشر شود ضمن اینکه مدیر مربوطه هم باید پاسخگو باشد و مدیر را به مراجع بالاتر خود معرفی می‌کنیم، امیدست با رعایت بهداشت مجبور به این کار نباشیم.

وی تذکر داد: متاسفانه تا به امروز برخوردی نشده و بنده برای آخرین بار می‌گویم که اگر این اتفاق نیفتد مجبور می‌شویم به شرایط حاکم در سه هفته قبل برگردیم، در این زمینه به کشور کاری نداریم و اگر شیوه‌نامه‌ها رعایت نشود به شرایط قبل برمی‌گردیم. اگر همین روند ادامه پیدا کند کاری به مصوبه ستاد ملی و هیچ فرد دیگری ندارم چراکه سلامت مردم از هر چیزی مهم‌تر است.

آقازاده عنوان کرد: استان مرکزی امروز جزو استان‌های موفق در زمینه مبارزه با این ویروس است و مردم به خوبی رعایت می‌کنند ما مسئولان و بخش خصوصی و کسبه که تاکنون همراهی کردند باید همراهی کنند و اگر همکاری‌ها را ادامه ندهند برابر قانون به طور حتم برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha