تشکیل نخستین جلسه دادرسی الکترونیکی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3895470
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

تشکیل نخستین جلسه دادرسی الکترونیکی در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از تشکیل نخستین جلسه دادرسی الکترونیکی در استان با هدف کاهش تعداد مراجعات به محاکم قضایی خبر داد.

تشکیل نخستین جلسه دادرسی الکترونیکی در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: به منظور ترویج دادرسی الکترونیک و در راستای کاهش مراجعات به محاکم در ایام شیوع ویروس کرونا با فراهم بودن زیرساخت‌های لازم نخستین دادرسی الکترونیکی در ارومیه برگزار شد.

وی افزود: دادرسی الکترونیکی دارای مزایا و محاسن بسیاری است که نه تنها در ایام شیوع ویروس کرونا بلکه در سایر موارد نیز می‌تواند مورد استفاده باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به محاسن برگزاری الکترونیکی دادرسی‌ها ادامه داد: از جمله محاسن این نوع دادرسی، پایین آوردن خطرات و هزینه‌هایی بوده که لازمه بدرقه متهم به شهر یا استان دیگر است.

وی عنوان کرد: در دادرسی الکترونیکی که برگزار شد، متهم زندانی در زندان شهر ارومیه بود که باید برای اخذ توضیحاتی به کرمان بدرقه می‌شد اما با هماهنگی انجام شده با دادگستری استان کرمان این دادرسی به صورت ویدیو کنفرانس انجام شد.

گروسی تصریح کرد: قاضی شعبه 103 دادگاه کیفری شعبه 2 کرمان اظهارات وآخرین دفاع متهم زندانی در زندان ارومیه را اخذ و پس از پایان جلسه متهم به زندان بازگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر پیشرفت تکنولوژی امکانات ارتباطی فراوانی را در اختیار بشر قرار داده است و دستگاه قضایی نیز باید به نحو مطلوب از این امکانات برای هرچه پویا و چابک شدن خود در همه جهات استفاده کند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: به کار گرفتن این امکانات یکی از روش‌های جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش وقت‌های رسیدگی است که همه اینها در راستای احقاق حقوق عامه و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی است.

وی گفت: فنآوری وامکانات باید در جهت رفاه حال مردم و رضایتمندی آنها از دستگاه قضایی به کار گرفته شود به همین دلیل کارشناسان امر و قانونگذاران می‌بایست استفاده از تکنولوژی را در قوانین مورد لحاظ قرار داده و مسئولین ذیربط بسترها و زیر ساخت‌های لازم را برای نیل به این هدف فراهم آورند.

انتهای پیام
captcha