واشنگتن به دنبال انتقال مجدد تروریسم به بغداد است
کد خبر: 3895736
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
شورای سیاسی نُجَباء:

واشنگتن به دنبال انتقال مجدد تروریسم به بغداد است

جنبش مقاومت اسلامی عراق (نُجَباء) با نمایشی خواندن برچیده شدن بساط حضور یانکی‌ها از برخی‌ پایگاه‌های عراق، درباره طراحی پروژه جدید آمریکا برای انتقال مجدد تروریسم و فرماندهان ارشد داعش به این کشور هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مقاومت اسلامی نجباء، شورای سیاسی نُجَباء در واکنش به تحرکات جدید ایالات متحده آمریکا با صدور پیامی اعلام کرد: علی‌رغم گرفتار شدن جهانیان با پاندمی کرونا، واشنگتن بار دیگر با حضور نیروهایش در سایر کشورها تلاش می‌کند که جغرافیای سیاسی ملت‌ها را به بازی بگیرد و ثبات میهن عربی را بر هم بزند.

این شورا با بیان اینکه سیاست آمریکا هنوز عراق را جزئی از پروژه بزرگ خود با هدف تقسیمات مذهبی و ایجاد قومیت‌گرایی سیاسی می‌داند، در پیام خود آورده است: ایالات متحده در تلاشی جدید سعی دارد که با اعمال نفوذ، شکست خود در کشف راه‌حل‌های مؤثر بر مشکلات داخلی و ناتوانی آن در مهار رنج ملت آمریکا و همچنین رفع تمام رنج‌ها و آسیب‌های ناشی از اپیدمی کرونا را، که منجر به فروپاشی آشکار اقتصاد این کشور شده است، جبران کند.

شورای سیاسی نُجَباء از توطئه جدید آمریکایی‌ها پرده برداشته و تصریح کرده است: واشنگتن اصرار دارد که تروریسم را با انتقال تعداد زیادی از تروریست‌ها از جمله رهبران داعش از سوریه، به عراق بازگرداند. انتقال نیروهای داعش از شرق فرات و مناطقی از سوریه که با عراق هم‌مرز است و نیز مشکلات امنیتی و حملات تروریستی در شهر کرکوک، شاهد خوبی بر نقشه بدخواهانه و اهداف شوم آمریکا برای بر هم زدن امنیت و ثبات عراق و مقدمه اجرای پروژه جدید آنان است.

در این بیانیه آمده است: ما نگرانی عمیق خود را درباره گسترش ناامنی‌ها اعلام و به اشغالگران آمریکایی تأکید می‌کنیم که مقاومت اسلامی عراق از نزدیک تمام نقشه‌های مخرب آنان را زیر نظر دارد تا مانع از تمام خطرات تهدیدکننده استان‌های عراق شود. بنابراین از مسئولان نیز می‌خواهیم که تصمیمات لازم برای حفظ امنیت و برنامه‌های ضروری برای مهار گروه‌های تروریستی را اتخاذ کنند و اجازه ندهند که عراق به حوادث سال 2014 بازگردد و در همین راستا، تحرکات آمریکایی‌ها اعم از ورود کاروان‌ها و تجهیزات نظامی‌شان را که با حمایت هوایی گسترده صورت می‌پذیرد افشا کنند.

این جنبش مقاومت در پایان ضمن هشدار مجدد درباره تحرکات فعلی آمریکا در فضای عراق بیان کره است: واشنگتن در حال آماده‌سازی برای یک توطئه جدید است و تخلیه پایگاه‌های نظامی آن در عراق چیزی بیش از غبارپراکنی نیست، چراکه آمریکایی‌ها ثبات در عراق را نمی‌خواهند.

انتهای پیام
captcha