طرح «کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران» اجرا می‌شود
کد خبر: 3896083
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

طرح «کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران» اجرا می‌شود

مدیرکل ارشاد کرمان گفت: با عنایت استاندار و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان که ریاست شورای فرهنگ عمومی استان را نیز بر عهده دارد طرح «کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران» اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد‌رضا علیزاده، مدیرکل ارشاد استان امروز یکشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه گفت: با پیش آمدن بحث کتاب باید از معلمانی تشکر کرد که خواندن و نوشتن را به ما یاد دادند و از زحمات آن‌ها قدردانی کرد که به ما آموزش دادند که کتاب بهترین دوست است.

وی با بیان اینکه متأسفانه کتاب مظلومیت خاص خود در جامعه را دارد و آنچنان که باید به این دوست خوب توجه نشده است، افزود: باید زمینه‌ای را فراهم کرد که مردم بیشتر از کتاب استقبال کنند و مورد غفلت قرار نگیرد.

مدیرکل ارشاد کرمان با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده و اقداماتی هم در حال انجام است، افزود: وزارت ارشاد در چهار سال گذشته یکسری برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تدوین کرده که مهم‌ترین آن انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است که هر ساله این طرح اجرایی و در نهایت پایتخت کتاب ایران معرفی می‌شود.

وی از اجرای طرح پایتخت کتاب ایران در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: با عنایت استاندار و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان که ریاست شورای فرهنگ عمومی استان را نیز بر عهده دارند طرح «کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران» اجرا می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه این طرح در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده است، اظهار کرد: طرح کرمان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران با چشم‌انداز سال 1400 است و با محوریت شهرداری و شورای شهر اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این که اطلاع دارم که کارهای خوبی در حال انجام است، تأکید کرد: جمع‌آوری ایده‌های خوب و ناب در رابطه با ترویج کتابخوانی در کرمان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم امسال به کمک سایر دستگاه‌های فرهنگی استان، این طرح را به نتیجه خوبی برسانیم.

مدیرکل ارشاد کرمان بیان کرد: سال گذشته نیز در بحث انتخاب پایتخت کتاب ایران در کشور وضعیت خوبی داشتیم و دو شهر رفسنجان و بم با همت شهرداران و مجموعه‌های فرهنگی آن‌ها به مرحله نهایی راه یافتند و از 175 شهر شرکت‌کننده در این طرح در جمع پنج شهر نهایی بودند که جای تبریک دارد.

وی با بیان اینکه این طرح تا آذر‌ماه و دی‌ماه ادامه دارد و برای سال آینده پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد، گفت: جشنواره‌های روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران نیز یکی دیگر از طرح‌های ترویج کتابخوانی است.

علیزاده با اشاره به اینکه استان کرمان سال گذشته مقام اول را از جهت تعداد روستاهای شرکت‌کننده در طرح جشنواره‌ روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران داشت، افزود: یکی دیگر از طرح‌های بسیار خوب در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک است که در استان کرمان به‌خوبی پیگیری شده است.

وی از راه‌اندازی حدود هزار و 500 باشگاه کتابخوانی در استان کرمان در قالب این طرح خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه رتبه دوم کشوری را داریم که با رویکرد کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و دوشنبه‌های کتابخوانی نیز در مهدهای کودک اجرا می‌شود.

مدیرکل ارشاد کرمان اظهار کرد: پنجشنبه‌های کتابخوانی نیز طرح و ایده استاندار کرمان است که هر صبح پنجشنبه در استانداری کرمان به‌مدت نیم ساعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha