بازگشایی مساجد شهرستان کم‌خطر در استان مرکزی
کد خبر: 3896181
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

بازگشایی مساجد شهرستان کم‌خطر در استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته یک شهرستان استان کم‌خطر و دو شهرستان پرخطر شناخته شدند؛ از این رو مساجد شهرستان کم‌خطر مشروط به رعایت پروتکل بهداشتی و تأیید دانشگاه علوم پزشکی بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، چهاردهم اردیبهشت در خصوص آخرین وضعیت استان در حوزه بیماری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: امروز ستادهای استانی به شکل ویدئوکنفرانس با ستاد ملی جلسه داشتند و در این نشست موضوع مهم تقسیم‌بندی شهرستان‌های کشور به سه بخش کم‌خطر، با خطر متوسط و پرخطر انجام شد.

وی تصریح کرد: براساس آخرین بررسی انجام شده در استان مرکزی یکی از شهرستان‌های استان کم خطر و دو شهرستان پرخطر معرفی شدند و باقی شهرستان‌ها نیز با خطر متوسط شناخته شدند.

معاون سیاسی استاندار مرکزی بابیان اینکه در شهرستان کم خطر مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی باز می‌شود، اظهار کرد: در باقی شهرستان‌های استان(۱۱ شهرستان) مساجد بسته خواهند بود تا شرایط مورد بررسی قرار گیرد.

اکرمی با یادآور شدن این نکته که در شهرستان‌های کم خطر مجوز داده شد که مراکز معنوی و مذهبی مثل مساجد مشروط بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شود، افزود: برای بازگشایی مراکز مذهبی در شهرستان‌های کم‌خطر دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت حتما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز را تأیید کند.

وی بااشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان(بیش از ۹۳ درصد جمعیت) غربالگری شده‌اند از بهبودی 78درصد مبتلایان در استان خبر داد و گفت: به همه شهروندان و صنوف توصیه می‌شود که دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنند، حتما از ماسک استفاده کرده و در موارد غیرضروری از خانه خارج نشوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در صورت ضرورت و خروج از منزل حتما شست‌وشوی دست‌ها و اصول بهداشتی را رعایت کنند؛ چراکه اغلب شهرستان‌های استان دارای ریسک متوسط و بالا هستند و به منظور استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی حتما از ماسک و دستکش استفاده شود.

معاون استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: در جلسه گذشته قرارگاه پدافند زیستی استان، مصوب شد که گشت‌های مشترک اصناف و دانشگاه علوم پزشکی با نظارت فرمانداری‌ها در همه شهرستان‌ها فعال شود و از صنوف، پاساژها و بازارها بازدید کنند و اگر با رعایت نشدن دستورالعمل های بهداشتی مواجه شدند اقدام به پلمب و تعطیلی واحد صنفی می‌کنند و لازم است صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت این مسائل برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha