ویژه برنامه‌های رمضان در بارگاه امامزاده‌ها
کد خبر: 3896759
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰

ویژه برنامه‌های رمضان در بارگاه امامزاده‌ها

برنامه‌‌های فرهنگی-‌قرآنی امامزاده صالح تجریش، پنج تن لویزان و بی بی سکینه ملارد در ایام ماه رمضان تشریح شد.

به گزارش ایکنا؛ هر ساله برنامه‌های تلاوت قرآن کریم ماه مبارک رمضان به صورت روزانه از سوی قاریان و با حضور عموم مردم در مساجد، هیئات و امامزاده‌های مطهر برگزار می‌شد. امسال به دلیل شیوع ویروس، همه  مناسبت‌ها و تجمع‌های حضوری جای خود را به  فضای مجازی داده‌اند.

در این راستا حمید شهسواری، مسئول روابط عمومی آستان امامزاده صالح تجریش درباره فعالیت‌های آستان در ماه مبارک گفت: امامزاده صالح تجریش از ابتدای ماه مبارک اقدام به برپایی و پخش زنده مراسم قرائت جزءخوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز،  روزانه از ساعت 19 تا 20 در فضای مجازی کرده است.

وی ادامه داد: از برنامه‌های پس از افطار امامزاده، قرائت دعای افتتاح، ارائه نکات تفسیری از سوی حجت‌الاسلام محمدی و بیان احکام اسلامی از سوی حجت‌الاسلام قبادی است که در فضای مجازی برای علاقه‌مندان قابل مشاهده است. همچنین در ساعت 2 بامداد، مناجات‌خوانی محمدرضا طاهری از شبکه 5 سیما پخش می‌شود.

شهسواری افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت آستان به نشانی saleh.ir، اینستاگرام به نشانی imamzadehsaleh__org و سایت هیئت به نشانی heyatonline.ir، از برنامه‌های امامزاده صالح تجریش بهره‌مند شوند.

امامزاده پنج تن لویزان

سید‌علی رضاییان، معاون اداری مالی آستان امامزاده پنج تن لویزان نیز درباره برنامه‌های قرآنی این آستان در ماه مبارک گفت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم به صورت مجازی در فضای واتس آپ و اینستاگرام به نشانی e5tanlavizan، روزانه از ساعت 17 تا 18:30 با حضور چهار قاری ممتاز برگزار می‌شود.

وی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا، فضای امامزاده پنج تن لویزان روزانه چندین مرتبه ضدعفونی می‌شود و برگزاری مراسم نیز با تدابیر بهداشتی و ضد عفونی اماکن و اشخاص همراه است.

رضاییان ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون، تعداد 400 بسته معیشتی با کمک خیرین، بین ایتام و نیازمندان محل توزیع شده است.

امامزاده بی بی سکینه ملارد

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله مهدوی یکتا، مدیر امامزاده بی بی سکینه ملارد گفت: در آستان مبارک بی بی سکینه شهرستان ملارد، همانند سال‌های گذشته مراسم جزء خوانی قرآن کریم انجام می‌شود. امسال نیز این محفل قرائت قرآن کریم به صورت روزانه از ساعت 17 تا 18:30 به صورت مجازی از  ایتا به نشانی eitaa.com/joinchat  و اینستاگرام به نشانی BIBI_FARHANGI14 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن کریم از سوی قاریان ممتاز در حرم مطهر و پخش آن در فضای مجازی بیان کرد: در نظر گرفته شده است در ایام ماه مبارک، چهار محفل انس با قرآن کریم در تاریخ‌های18 اردیبهشت‌ماه با قرائت سعید خزایی، 22 اردیبهشت‌ماه با حضور حاج کریم منصوری و یکم خرداد ماه با تلاوت حبیب‌الله صداقت ساعت 15 برگزار شود. در 14 اردیبهشت‌ماه هم محفل قرآنی با تلاوت داوود کردلو انجام شد.
مهدوی ادامه داد: در روز شهادت حضرت خدیجه(س) ویژه‌برنامه «خدیجه مادر امت» در حرم مطهر با قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی و مسابقه برگزار شد.

وی به دیگر برنامه‌های فرهنگی که در این ایام در حال برگزاری است، تاکید کرد و گفت: امامزاده بی بی سکینه ملارد در راستای مواسات و همدلی، در هفته سه روز اقدام به توزیع روزانه 500 پرس غذا به نیازمندان و فقرا کرده است. همچنین در محوطه زیرزمین آستان، کارگاه دوخت ماسک با تولید روزانه 6 هزار و توزیع رایگان در میان بیمارستان‌ها و عموم مردم راه‌اندازی شد. توزیع 1100 بسته ارزاق به ارزش 600 هزار تومان نیز در ابتدای ماه مهمانی خدا بین اقشار آسیب‌پذیر انجام شد.

انتهای پیام
captcha