ضرورت تدبیر حکیمانه جهت برپایی روز قدس
کد خبر: 3896896
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

ضرورت تدبیر حکیمانه جهت برپایی روز قدس

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: روز قدس نزدیک است و خواهش بنده از مسئولان اتخاذ تدبیر حکیمانه در این خصوص است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، شامگاه روز گذشته، 16 اردیبهشت ماه در مراسم اجرای طرح «ضیافت همدلی» که در امامزادگان آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) اراک برگزار شد، ضمن تقدیر از همه مردم و مسئولان در جهت اجرای این طرح، گفت: مواسات، آزمونی الهی است که همه برای سربلندی در این امتحان همت کرده و برگ زرینی دیگر در کارنامه نظام برجای گذاردند.

وی تصریح کرد: در جبهه مواسات و مبارزه با بیماری کرونا همه مردم از جمله گروه‌های جهادی، تبلیغاتی، تدارکات، درمان، دارو، بهداشت، اصناف و... در میدان حضور داشتند، مردم ما نشان دادند نسبت به مسائل پیرامونی خود بی‌تفاوت نیستند و مشکل نیازمندان مشکل خودشان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه استان مرکزی در روزهای اول شیوع کرونا در رتبه دوم کشور جای داشت و امروز به همت مسئولان، کادر درمان و بهداشت و همیاری مردم رتبه 14 کشور را داریم، اظهار کرد: مهار این بیماری با وجود اینکه داروی خاصی هم ندارد سخت است، اما ملت و مسئولان بار دیگر در کنار هم قرار گرفتند و برای کنترل بیماری همت کردند.

وی کاهش دردهای مردم را از دغدغه مسئولان برشمرد و اظهار کرد: استان مرکزی هم در مهار بیماری کرونا و هم پویش کمک مؤمنانه خوش درخشیده است. برای روزهای پساکرونایی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس باید فکری اساسی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضرورت تدبیر حکمیانه ویژه لیالی‌قدر را مورد توجه قرار داد و افزود: روز قدس نزدیک است و خواهش بنده از مسئولان اتخاذ تدبیر حکیمانه در این خصوص است تا بتوان برنامه مناسبی برای این روز در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه روز قدس از ایام بسیار مهم است و به راحتی نمی‌توان از آن گذشت، تأکید کرد: نمی‌توان یهودی‌های جنایتکار و سفاک را به حال خود رها کرد، آنان مرتکب هرگونه جنایتی بشوند و حتی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر ندهیم. برای برپایی و بزرگداشت روز قدس باید از فضای مجازی استفاده بهینه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ایجاد نشاط بین مردم را از استاندار خواستار شد و گفت: بنده از استاندار، صدا و سیما و دیگر دوستان اهل علم تقاضا دارم به دغدغه‌های مردم توجه کنند. مردم به ویژه خانواده‌های درگذشتگان کرونا، آسیب‌دیدگان از بیماری دارای عقده‌های بسیار هستند و نباید اجازه داد عقده و یا نگرانی به نگرانی آنان اضافه شود. این بیماری باعث شد تا موج ایثار و عظمت بار دیگر در جامعه شکل گیرد.

وی بیان کرد: حضور مردم و گروه‌های جهادی در مبارزه با بیماری کرونا و طرح مواسات کافی نیست، برای گام‌های بعدی همچون ساخت دارو، درمان‌های بهتر برای بهبود بیماران کرونایی و جبران مشکلات اقتصادی باید آماده شد.

انتهای پیام
captcha