ورود پژوهشگران دفاع مقدس به عرصه جدید تاریخ‌نویسی
کد خبر: 3897196
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

ورود پژوهشگران دفاع مقدس به عرصه جدید تاریخ‌نویسی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: محققان و پژوهشگران دفاع مقدس پایه جدیدی در عرصه ت بنا نهادند؛ چراکه این محققین جایگاه و روحیات رزمندگان و انسان‌هایی که در دفاع مقدس مجاهدت کردند را به خوبی نشان می‌دهند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان امروز، 18 اردیبهشت در ۲۵ اُمین نشست گام دوم کنگره شهدای استان گفت: ساز و کنگره شهاکار اساسی در کنگره‌‌های شهدا بازخوانی و تبیین فرهنگ دفاع مقدس است و وقتی می‌گوییم فرهنگ دفاع مقدس دنیایی از محتوا و فعالیت‌ها در آن نهفته است و هرچقدر در این میدان قدم برداریم هنوز کم گذاشته‌ایم.

وی افزود: بازخوانی عملیات‌های دفاع مقدس که به برکت کنگره شهدای استان انجام شد یک ابتکار در روند تبیین فرهنگ دفاع مقدس بود که خوشبختانه امروز به دستاوردهای بسیار خوبی در این راستا دست پیدا کردیم. با حفظ ساختار و سازمان کنگره، بازخوانی عملیات‌های دفاع مقدس با قوت ادامه خواهد داشت و از هیچ تلاشی در این عرصه دریغ نخواهیم کرد؛ چراکه این کار یک رسالت بزرگ است که باید انجام شود.

کریمی اضافه کرد: بازخوانی عملیات های دفاع مقدس در سطح دانشگاه ها و مدارس، امروز یک ضرورت است و برای تبیین روحیه و رشادت‌های رزمندگان باید از همه توانمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه محققان و پژوهشگران دفاع مقدس پایه جدیدی را در عرصه تاریخ‌نویسی بنا نهادند؛ چراکه این محققین جایگاه و روحیات رزمندگان و انسان‌هایی که در دفاع مقدس مجاهدت کردند را به خوبی نشان می‌دهند، گفت: امروز حمایت از محققان و پژوهشگران دفاع مقدس یک ضرورت است؛ چراکه اقدامات این عزیزان در آینده برای نسل جوان اثرگذار خواهد بود.

شهید سلیمانی؛ مصداق بارز فرمانده اسلامی

سعید وفایی، مسئول کارگروه عملیات کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه واقعی پاسدار واقعی و حقیقی اسلام است که عمر خود را در مجاهدت و خدمت به اسلام گذراند و امروز الگوی واقعی فرماندهان، پاسداران و مسئولین کشور باید شهید سلیمانی باشد.

وی تصریح کرد: منش و رفتار شهید سلیمانی امروز باید سرلوحه رفتار جوانان قرار گیرد و همه باید در سایر مقاطع و عرصه‌های خدمتی از این بزرگوار الگوبرداری کرد. سردار سلیمانی به دلیل گستردگی شخصیتش برای نسل‌های آینده هم به‌عنوان الگویی درخشان باقی خواهد ماند. این شهید مصداق بارز یک مدیر و فرمانده اسلامی است و امروز همه وظیفه داریم مکتب این بزرگوار را تقویت و تبیین کرده و گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: از چندین سال گذشته کار ارزشمند بازخوانی عملیات‌ها را در ستاد کنگره شهدا شروع کردیم و توانستیم فعالیت‌های خوبی از نقش استان مرکزی در عملیات‌های دفاع مقدس به ماندگار بگذاریم.

وفایی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید، این جهش باید در همه زمینه‌ها رقم بخورد که یکی از این عرصه‌ها باید جهش در تبیین و بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس باشد. فعالیت جهادی و جهش گونه برای بازخوانی عملیات‌های دفاع مقدس برای نسل جوان امروز یک ضرورت محسوب می‌شود؛ چراکه جوانان و نوجوانان نیازمند این فرهنگ و تفکر غنی هستند.

انتهای پیام
captcha