ضرورت بهره‌گیری از طلاب جهادگر در عرصه خدمت
کد خبر: 3897215
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵

ضرورت بهره‌گیری از طلاب جهادگر در عرصه خدمت

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بااشاره به اینکه تقویت بسیج طلاب و استفاده از طلاب جهادگر از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید حداقل 200 الی 300 جهادگر و طلبه بسیجی در حوزه برادران و به همین میزان در حوزه خواهران داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 18اردیبهشت در دیدار با جمعی از جهادگران بسیجی استان که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، ضرورت ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: وجود520 گروه جهادی سرمایه بزرگی است وباید توسعه پیدا کند، گام دوم بیانیه رهبری، آرمان‌های امام، شهدا، سپاه و آرمان‌های انبیا با همت جوانان توانمند وبا انگیزه محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: ما به‌عنوان سربازان اردوگاه انقلاب اسلامی باید برای توسعه آن تلاش کنیم؛ چراکه این تلاش انقلاب و راه ما را بیمه خواهد کرد، این اردوگاه اقتدار ما را در برابر دشمن نشان می‌دهد و باید قدردان این اردوگاه بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید برلزوم کادرسازی، اظهار کرد: پایه کادرسازی براساس تقوا بوده که باید تقویت شود تا سردارانی همچون سردار سلیمانی داشته باشیم هرچند درحوزه علمی، تعلیم و تربیت و نظامی ما توانسته‌ایم مفاخر بزرگی داشته باشیم که پرچم شهدای بزرگ و سرداران رشیدمان را به دوش گرفته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار کادرسازی، ایجاد تشکل‌هایی با حضور عضوهایی ولایی، مردمی ضروری است و در حوزه‌های مختلف سیاسی و نظامی به این تشکل ها نیاز داریم، همچنین دبیرخانه برای گروه‌های جهادی نیز دردستور کار قرار گیرد.

وی بااشاره به اینکه تقویت بسیج طلاب و استفاده از طلاب جهادگر از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید حداقل 200 الی 300 جهادگر و طلبه بسیجی در حوزه برادران و به همین میزان در حوزه خواهران داشته باشیم. شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی، امام راحل و دیگران نشان دادند طلبه بودن فقط شب و روز در مسجد و اماکن مذهبی بودن نیست، اقامه معنویات امری مطلوب است ولی با این حال طلبه باید در وسط میدان جهاد خدمت باشد و از طلاب امروز انتظار بیشتری در عرصه خدمت داریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: به رغم نبود امکانات کافی سال گذشته در مجموعه حوزوی خاتم الانبیا با استفاده از زیرساخت‌ها گل محمدی پرورش یافت که برای گلاب گیری از گل‌هایی که 22 درصد اسانس داشت استفاده شد و توان خوبی بود که نشان می‌دهد می‌توان درکنار بحث اصلی کاری از ظرفیت‌های خالی استفاده کرد، این درحالیست که در استان ظرفیت خالی بسیار داریم از جمله نبود و مشکل سردخانه، بسته‌بندی و خشک کردن میوه که راه‌اندازی این بخش‌ها کمک بزرگی به بخش کشاورزی بوده و شبکه‌ای دیدن این بخش‌ها در امور کاری مؤثر است

وی در خصوص اقدامات جهادی مردم، مسئولان، کادر درمان و گروه‌های جهادی در مهار کرونا، اظهار کرد: حضور روحانیون در بیمارستان آیت‌الله خوانساری و مشارکت در تدفین کاربزرگی بود، هرچند نگاه ما این بود الویت‌بندی صورت گرفته و کسانی که در بحث کرونا متضرر شده بودند همچنین برخی مشاغل آسیب دیده بودند باحفظ حرمت و کرامت حمایت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت جهش تولید اقدامی بزرگ است هرچند مشکلاتی داریم ولی روز قبل در صحبت‌های مقام معظم رهبری به صورت ویدیو کنفرانس با صنعت گران استان مرکزی شاهد بودیم که معظم‌له توجه ویژه‌ای برای تحقق شعار سال دارند و برای لیبک به ندای رهبری مدیریت جهادی، روحیه جهادی و کار جهادی نیاز است  و امسال سال سختی از لحاظ بودجه و مشکلات اقتصادی در کشور است که همت بلند، وحدت و انسجام ملی برای عبور از مشکلات ضروری است.

ضرورت بهره‌گیری از طلاب جهادگر در عرصه خدمتسردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این جلسه ضمن گرمیداشت سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی، گفت: در همین راستا بسیجیان جهادگر در بسیج سازندگی استان مشغول خدمت به عموم مردم هستند و در ۲-۳ سال اخیر حضور جهادگران پر رنگ‌تر از گذشته شده است.

وی به اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی در استان اشاره و اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب در سال گذشته تعهد بسیج سازندگی مبنی بر ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای اقشار ضعیف آسیب دیده از سیل بود که اکثر آن در سال ۹۸ تحویل شد و تعداد کمی هم در سال ۹۹ تحویل خواهد شد.

کریمی اضافه کرد: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم همدلی بیشتر میان مردم در دوران کرونا، رزمایش کمک مؤمنانه در استان به راه افتاد که توانستیم در مرحله اول با جمع‌آوری ۴.۶ میلیارد تومان، ۵۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی را میان نیازمندان استان توزیع کنیم. از این تعداد بیش از ۱۸هزار بسته توسط سپاه پاسداران، حدود ۸هزار بسته از پرداخت قسمتی از حقوق کادر سپاه روح الله و بیش از ۳۴ هزار بسته هم از جمع آوری کمک های مردمی تهیه شد. مرحله دوم این رزمایش از شنبه آغاز می‌شود که بسته‌های بیشتری را بدست نیازمندان خواهیم رساند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از برخی نهادها جهت موازی‌کاری و اقدام مستقلانه در رزمایش کمک مؤمنانه گلایه کرد و افزود: ما هیچ الزامی جهت توزیع بسته‌های معیشتی توسط بسیجیان نداریم و هر نهادی برای توزیع بسته‌ها می‌تواند خودش پای کار بیاید. ولی همانطور که مد نظر بود، پویش مؤمنانه بیشتر جهت کمک رسانی به آسیب دیدگانی است که بخاطر بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده و یا شغل خود را از دست داده‌اند و هماهنگی‌هایی در سطوح بالا بین سپاه، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام جهت عدم موازی‌کاری صورت گرفته ولی به استان‌ها که می‌رسد هر نهادی به دنبال کار مستقل و بدون هماهنگی است که باعث می‌شود بسته‌ها به افراد نیازمندی که به خاطر کرونا دچار مشکل شده‌اند نرسد یا به برخی چند بار و به برخی اصلا بسته‌ای نرسد که نیازست تدبیری برای این اندیشیده شود.

وی بابیان اینکه در توزیع بسته‌های معیشتی در دو شهر اراک و تفرش کمی عقب هستیم اظهار کرد: در تفرش مشکل هماهنگی مذکور با سایر نهاد ها را داریم که امیدواریم به زودی حل شود ولی در اراک با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت استان در اراک هستند، تعداد بسته‌ها کفایت نمی‌کند و نیاز است تا بسته‌های بیشتری میان اقشار آسیب دیده توزیع شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به ابتکارات صورت گرفته توسط جهادگران استان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخی جهادگران با ابتکارات خود در مقابله با کرونا بسیار خوب عمل کردند و باعث شد تا روند درمان و پیشگیری تسریع شود که از همه آنان کمال تشکر را داریم.

انتهای پیام
captcha