برپایی لیالی‌قدر در 36 نقطه استان مرکزی
کد خبر: 3897914
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

برپایی لیالی‌قدر در 36 نقطه استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: مراسم شب‌های قدر در ۳۶ نقطه از استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، 21 اردیبهشت در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مقام معظم رهبری برگزار شد اظهار کرد: در این جلسه گزارش‌های مبسوطی به محضر ایشان ارائه شد و درنهایت مقام معظم رهبری از تلاش‌های دولت و مجموعه عوامل و به ویژه مردم و استان‌ها تشکر کردند که این بیماری در کوتاه‌ترین زمان خود نسبت به آنچه که در دنیا شیوع پیدا کرده در ایران کنترل شد.

وی افزود: در گزارش ستاد ملی هم امروز این بحث بود که در کشور به سبب همراهی مردم و برنامه‌ریزی خوبی که مسئولان داشتند، به رغم تحریم‌هایی که بود و در بسیاری از تجهیزات بیمارستانی محدودیت‌هایی داشتیم، اما بیماری خوب مدیریت شد و از دوره پیک به سرعت عبور کردیم یعنی در حدود حداکثر 3 هفته عبور از پیک اتفاق افتاد درحالیکه بسیاری از کشورها با گذشت 6هفته هنوز در دوره پیک قرار دارند که این امر دالالت بر این دارد که مدیریت در کشور خوب بود و ستاد ملی خوب کار کرد و این موضوع هم مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت و البته همکاری مردم هم بسیار خوب بود.

آقازاده اضافه کرد: در استان هم با توجه به توصیه مقام معظم رهبری که در این ایام پیش رو که شب‌های قدر را در پیش داریم و ایشان هم نقش دعا و نیایش را در کاهش بلایای طبیعی بسیار موثر می‌دانند و واقعا هم همین طور است قرار شد در 36 نقطه استان که نماز جمعه برگزار می‌شود اجازه دهیم که با هماهنگی ائمه جمعه و شورای تأمین و فرمانداران، افرادی را با اسم و مشخصات کامل دعوت کنند تا در لیالی قدر در مصلی‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم دعا  نیایش برگزار شود.

استاندار مرکزی گفت: قرار شد دانشگاه علوم پزشکی ضوابط اجرای این مراسم را اعلام و بر نحوه برگزاری و رعایت نکات بهداشتی نظارت کند که بر این اساس به احتمال قوی از شب 19 ماه مبارک رمضان این مراسم را در مصلی‌های این نقاط داریم و در مصلی اراک هم با همکاری و مشورت نماینده ولی‌فقیه برنامه مصلی اعلام می‌شود.

آقازاده در ادامه به وضعیت استان در مهار کرونا هم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه جز پنجشنبه و جمعه هفته گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان نبودیم، افزایش تعداد مبتلایان به‌ویژه در شهرستان خنداب مربوط به یکی دو خانواده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان جدید استان 10 نفر بوده که به همان شرایط امیدوارکننده قبل برگشتیم و در رتبه 16 قرار داریم و روز به روز هم رتبه استان بهبود پیدا می‌کند و طبق آمار به احتمال دو یا سه پله بهبود پیدا کرده و در پایان همین در رتبه 19 کشور قرار بگیریم. طبق نظر وزیر بهداشت، استان مرکزی خود را به سرعت از جمع استان‌های بحرانی بیرون برد.

انتهای پیام
captcha