وجود اختلاف بین خانواده‌‌ها، هزینه‌ اجتماعی به‌دنبال دارد
کد خبر: 3897935
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

وجود اختلاف بین خانواده‌‌ها، هزینه‌ اجتماعی به‌دنبال دارد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: امروز اختلاف بیشتری در خانواده‌ها وجود دارد که باید تلاش کنیم این اختلافات را کاهش دهیم، چرا که این اختلافات مشکلات و هزینه‌هایی در ابعاد اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به‌دنبال دارد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری کرمانشاه امروز، 21 اردیبهشت در اولین همایش «طلایه‌داران صلح» که در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مراجعه 3 میلیون و 800 هزار کرمانشاهی به دادگستری کرمانشاه طی سال گذشته این آمار را نشان از اختلافات بالا در استان دانست و اظهار کرد: در سال 98، بیش از 5 هزار پرونده به صلح منجر شد.

وی بیشترین اختلافات امروز را در بین خانواده‌ها دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا اختلافات را کاهش دهیم چون اختلافات مشکلات و هزینه‌هایی در ابعاد اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به‌دنبال دارد.

توسلی‌زاده تصریح کرد: برنامه ما است که در سطح استان از جمله نقاط شهری و روستایی مردم را در راستای رفع اختلافات همراه کنیم.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌منظور ایجاد صلح و سازش بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مردمی برای رفع اختلافات موضوعی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در سند برنامه آیت‌الله رئیسی نیز به آن اشاره شده است.

توسلی‌زاده فرهنگ گذشت را یک فرهنگ دینی دانست که باید برای رواج آن در بین مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام
captcha