محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد
کد خبر: 3901642
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد

محمدباقر قالیباف حائز اکثریت آرای وکلای ملت و رئیس مجلس یازدهم شد.

به گزارش ایکنا، نشست علنی صبح امروز، پنجشنبه، 8 خردادماه، مجلس شورای اسلامی با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه مجلس یازدهم برای سال اول آغاز شد.

در این بین محمدباقر قالیباف، منتخب مردم تهران، فریدون عباسی و مصطفی میرسلیم برای کرسی ریاست به رقابت پرداختند که در نهایت قالیباف با ۲۳۰ رأی از مجموع 267 رأی مأخوذه، حائز اکثریت آرای وکلای ملت و رئیس مجلس یازدهم شورای اسلامی شد.

پیش از آغاز رأی‌گیری اعلام شد که حمیدرضا حاجی‌بابایی از کاندیداتوری ریاست انصراف داده است.

بر این اساس، امیرحسین قاضی‎زاه هاشمی و علی نکیزاد، با کسب به ترتیب 280 و 196 رأی، به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی با ۱۷۱ رای، احمد امیرآبادی فراهانی با ۱۶۵ رای، حسینعلی حاجی دلیگانی  با ۱۴۹ رای، روح‌الله متفکر آزادبا  ۱۴۸ رای، علی کریمی با ۱۲۷ رای و محسن دهنوی با ۱۱۹ رای به عنوان دبیران هیئت رئیسه انتخاب شدند.

محمدحسین فرهنگی با  ۱۶۷ رای، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی با ۱۲۹ رای و محسن پیرهادی با ۱۲۸ رای به عنوان ناظران هیئت رئیسه اجلاسیه اول انتخاب شدند.

در پایان اعضای هیئت رئیسه در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردند که متن آن بدین شرح است:

من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل بر انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.

انتهای پیام
captcha