قرآن؛ راز شب تاریخی جام باشگاه‌های اروپا
کد خبر: 3901696
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

قرآن؛ راز شب تاریخی جام باشگاه‌های اروپا

ستاره سابق باشگاه فوتبال پورتو پرتغال در سالگرد قهرمانی این تیم در جام باشگاه‌های اروپا، درباره نقش قرآن کریم در این پیروزی سخن گفت.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «اخبار الیوم»، «رابح ماجر» ستاره الجزایری تیم فوتبال پورتو در 27 می سال 1987 میلادی(33 سال پیش) نخستین فوتبالیست عرب در تاریخ بود که توانست پس از پیروزی در دور نهایی  بر تیم بایرن مونیخ آلمان و زدن دو گل به این تیم، باشگاه پورتوی پرتغال را به قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا (لیگ قهرمانان اروپا) برساند.
 
ماجر درباره قهرمانی تیم خود در سال 1987 می‌گوید: زیباترین خاطرات من در مسابقه با تیم بایرن مونیخ زمانی بود که داخل رختکن بودم و قرآن کوچکی را که پدرم به من هدیه داده بود، در دست داشتم.
 
این مربی فوتبال 62 ساله ادامه داد: من به دوستانم و کادر فنی تیم گفتم که اگر می‌خواهیم امشب قهرمان اروپا شویم باید این قرآن را ببوسیم. آنان این کار را از روی تبرک انجام دادند و ما توانستیم قهرمان لیگ فوتبال اروپا شویم و من نیز گل اول خود را به ثمر رساندم.
 
ماجر جام قهرمانی اروپا در سال 79-1978 و همچنین جام قهرمانی باشگاه‌های آفریقا در همان سال را دارا است. وی سه بار قهرمان لیگ پرتغال شد و جام پرتغال و جام قهرمانان اروپا را از آن خود کرد.
 
وی همچنین مربیگری تیم ملی الجزایر در نخستین جام ملت‌های آفریقا در سال 1990 و جام ملت‌های آفروآسیا (آفریقایی ـ آسیایی) در سال 1991 و نیز بازی‌های آفریقایی سال 1978 را بر عهده داشت.
انتهای پیام
captcha