برگزاری دوره تربیت مربی قرآن ویژه طلاب بین‌الملل جامعةالزهراء(س)
کد خبر: 3903423
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

برگزاری دوره تربیت مربی قرآن ویژه طلاب بین‌الملل جامعةالزهراء(س)

کارشناس‌مسئول قرآن و حدیث جامعة الزهراء(س) از برگزاری دوره تربیت مربی قرن ویژه طلاب بین‌الملل و دوره تربیت تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه خبر داد.

برگزاری دوره تربیت مربی قرآن ویژه طلاب بین‌الملل جامعة الزهراء(س)آمنه عباسعلی‌زاده، کارشناس‌مسئول قرآن و حدیث جامعةالزهراء(س)، در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح برنامه‌های قرآنی اخیر این نهاد حوزوی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایام اخیر، جامعةالزهراء هم به تبع سایر نهادها و حوزه‌ها و مدارس علمیه به انجام فعالیت در فضای مجازی رو آورد و دوره‌ها و جلسات قرآنی به صورت مجازی برگزار شد و برخی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: مسابقه قرآنی «ابرار» از جمله برنامه‌های ما در طول ماه مبارک رمضان بود که هنوز هم ادامه دارد؛ این طرح شامل تفسیر سوره مبارکه انسان است که با توجه به بعد تربیتی، اخلاقی و خانوادگی مورد استقبال قرار گرفته و طلاب علاقه‌مند تا پایان خردادماه هم می‌توانند در آن شرکت کنند.

کارشناس‌مسئول قرآن و حدیث جامعةالزهراء(س) با بیان اینکه طرح حدیثی باب الهدی، شامل بخشی از احادیث اصول کافی در قالب مسابقه اجرا شد، افزود: این طرح همچنان ادامه دارد و طلاب تا پایان خرداد می‌توانند در آن شرکت کنند. طبق روال هر سال، دوره‌های تابستانه را پیش‌رو داریم و فعالیت‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ از جمله دوره تربیت مربی روخوانی، روان‌خوانی و تربیت مربی قرآنی ویژه طلاب بین‌الملل را در تابستان امسال برگزار خواهیم کرد.

عباسعلی‌زاده تصریح کرد: برگزاری دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه با همکاری مرکز حدیث حوزه، دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه، همچنین دوره تربیت مربی تفسیر قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام تابستان ویژه طلاب جامعةالزهراء(س) برگزار خواهد شد. دوره‌های عمومی تجوید و روخوانی، حدیث‌خوانی و یکسری برنامه‎های مطالعاتی هم متناسب با ایام ماه‌های قمری مانند ذی‌الحجه، غدیر و ... خواهیم داشت.

وی به برنامه‌های ماه مبارک رمضان که برخی از آنها در حال برگزاری است، اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم، تفسیر روزانه آنلاین با محوریت سوره مبارکه حجرات بود که روزانه به مدت یک ساعت در ماه مبارک رمضان برگزار شد. یکی دیگر از برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان صورت گرفت، این بود که تعدادی از رابطان تربیتی به عنوان ادمین گروه‌ها و کانال‌ها مشخص شدند تا بتوانند برنامه‌ها را به مخاطبان انتقال دهند.

عباسعلی‌زاده اضافه کرد: در طول ماه مبارک رمضان امسال، روزانه مباحث تفسیری رهبر معظم انقلاب با عنوان «رهبر قرآنی» ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی داشته است. عطر بندگی، شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان با متن و صدای آیت‌الله مجتهدی تهرانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده بود. همچنین شرح حکمت‌های نهج‌البلاغه به صورت صوتی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

عباسعلی‌زاده بیان کرد: حدیث‌نوشته‌های روزانه هم در اختیار استادان قرار گرفت تا در ابتدای دروس آنلاین در اختیار شاگردان خود قرار دهند و چون احادیث متناسب با مباحث روز و کاربردی بود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت؛ شرح این احادیث برگرفته از فرمایشات رهبری بود.

انتهای پیام
captcha