معرفی استان مرکزی به‌عنوان الگوی توانمند در حمایت از حقوق عامه
کد خبر: 3904227
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

معرفی استان مرکزی به‌عنوان الگوی توانمند در حمایت از حقوق عامه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بابیان اینکه سلامت قضایی از واجب‌ترین امور است، گفت: باید تلاش کنیم که استان مرکزی را به الگویی توانمند در نظارت و سالم‌سازی دستگاه‌ها و حمایت از حقوق عامه معرفی کنیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، ۲۱ خرداد در همایش رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان ضرورت توجه آحاد جامعه در شرایط فعلی کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: توجه به شرایط کشور از وظایف همه مردم و مسئولان است، در غیر این صورت به مشکل بر می‌خوریم و دور از انصاف سخن می‌گوییم.

وی بااشاره به مشکلات فروش نفت در شرایط فعلی، گفت: در حال حاضر اقتصاد از اصلی‌ترین مشکلات کشورمان است و بازار آشفته حال حاضر نفت بر این مشکلات افزوده‌ است. نمی‌شود چاه نفت را ببندیم در این صورت چاه می‌میرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب هدف و برنامه جمهوری اسلامی استخراج صیانت‌ شده نفت بوده ‌است. در حال حاضر برخی از پالایشگاه‌های کشور تا ۳۲ درصد مازوت تولید می‌کنند که عدم مصرف داخلی و صادرات آن باعث کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها می‌شود.

امام جمعه اراک تأثیر مضاعف کرونا بر تحریم‌ها در بحث صادرات را نمی‌توان نادیده گرفت. با افزایش تحریم‌های نفتی، درآمد حاصل از فروش نفت تا ۹۰ درصد کاهش یافته‌ است و عملا درآمد نفتی از گردونه اقتصاد کشور خارج شده‌ است. همچنین کاهش فروش نفت و به دنبال آن کاهش درآمد ارزی باعث شد در واردات هم به مشکل بربخوریم و امروز شاهد مشکلات جدی در تامین برخی کالاهای اساسی نظیر تامین نهاده‌های دامی باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تشبیه رشد نقدینگی به طوفان خطرناکی که اگر کنترل نشود اقتصاد کشور را در خواهد نوردید، راه درمان مشکلات کشور را سیاست‌های حکیمانه مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: از جمله این سیاست ها هدایت نقدینگی به سمت تولید، مردمی شدن اقتصاد، افزایش بهره‌وری و در نهایت جهش تولید است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به رشد قابل توجه و عجیب سهام آذراب در بورس بیان کرد: لازم است از سرمایه مردم در بورس صیانت شود و افزایش شاخص بورس نباید به شکل حبابی باشد تا از مواجه شدن بورس با مشکلات صندوق بازنشستگی جلوگیری به عمل آید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی مقوله فرهنگ را به‌عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و تصریح کرد: کار فرهنگی باید به معنای واقعی کلمه و در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، جهاد، وحدت کلمه و هویت ملی و اسلامی باشد. بخش زیادی از مشکلات امنیتی ناشی از خصومت‌های دشمنان انقلاب است، اما بخشی از آن به آسیب‌های داخلی و نقاط ضعفمان برمی‌گردد که با بزرگ‌نمایی توسط دشمنان انقلاب به مسائل امنیتی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به دادگاه طبری معاون سابق رییس اسبق قوه قضاییه و اهمیت مبارزه با فساد دستگاه‌ها گفت: سلامت دستگاه قضایی از واجب‌ترین امور است. دستگاه قضایی اگر با سلامت، صلابت، قاطعیت و تشخیص درست عمل کند بر بسیاری از مشکلات پیروز خواهیم شد و جایی برای انتقاد باقی نخواهد ماند.

امام جمعه اراک در پایان به تحولات دستگاه قضایی پس از روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی اشاره و بابیان اینکه سلامت قضایی از واجب‌ترین امور است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که استان مرکزی را به الگویی توانمند در نظارت و سالم‌سازی دستگاه‌ها و حمایت از حقوق عامه معرفی کنیم. اگر دست دستگاه‌های ناظر برای تایید برخی مدیرها می‌لرزد مدیر را تایید نکنند.

انتهای پیام
captcha