فتوای جهاد قدرت مردم عراق برای نابودی تروریسم را افزایش داد
کد خبر: 3904979
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
نماینده ائتلاف الفتح:

فتوای جهاد قدرت مردم عراق برای نابودی تروریسم را افزایش داد

نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد: فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی به اراده ملت عراق و قدرت آنان در نابودی تروریسم کمک بسزایی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «المعلومه»، «احمد الاسدی»، نماینده ائتلاف الفتح، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد: گروه‌های مقاومت نخستین گروه‌هایی هستند که قبل از سقوط موصل در اطراف بغداد با داعش مبارزه کردند.
 
وی افزود: شهید ابومهدی المهندس کسی بود که عملیات گروه‌های مقاومت را فرماندهی می‌کرد، آن هم زمانی که ما فقط با چهار قبضه سلاح به پایگاه بلد رسیدیم.
 
الاسدی همچنین درباره جنایت داعش در پایگاه اسپایکر گفت: خون‌هایی که در پایگاه اسپایکر ریخت، نخستین شاهد برای دروغین بودن ادعای تروریست‌های داعشی است.
 
نماینده ائتلاف الفتح عراق اظهار کرد: در روزهای ترس و وحشت، چشم‌ها به مرجعیت عالی عراق در نجف اشرف دوخته شده بود و معنویت فتوای ایشان درباره جهاد کفایی اراده و قدرت مردم عراق برای نابودی تروریسم را افزایش داد.
 
آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق، در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (24 خرداد۹۳) فتوای تأسیس سازمان حشدالشعبی عراق را صادر کرد و در پی آن، تشکیلات مردمی حشدالشعبی برای سازماندهی میلیون‌ها داوطلب عراقی مبارزه با داعش شکل گرفت. هسته اولیه حشدالشعبی از میان شیعیان عراق بود، اما پس از آن، دیگر گروه‌های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُردها و مسیحیان و ایزدی‌ها در آن مشارکت کردند.
انتهای پیام
captcha