ثبت خاطرات خانواده شهدا و آزادگان؛ لازمه ترویج فرهنگ ایثار در جامعه
کد خبر: 3906152
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

ثبت خاطرات خانواده شهدا و آزادگان؛ لازمه ترویج فرهنگ ایثار در جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین حراست از ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه لازم است تا خاطرات خانواده شهدا و آزادگان ثبت و مستندسازی شود.

ثبت خاطرات خانواده شهدا و آزادگان، لازمه ترویج فرهنگ ایثار در جامعهبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، دوم تیرماه، با بیان اینکه حراست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل آینده نیازمند مستندسازی خاطرات خانواده شهدا و آزادگان است، اظهار کرد: حمایت از خانواده شهدا و آزادگان، تجهیز موزه دفاع مقدس با استفاده از مستندات به جای مانده از شهدا و دوران دفاع مقدس از جمله ضرورت‌هایی است که باید در راستای حراست از ارزش‌های دفاع مقدس انجام شود.
وی با اشاره به عدم برگزاری یادواره‌های شهدا به دلیل کرونا، افزود: مستند نگاری و تدوین خاطرات مادران شهدا و آزادگان گامی مهم در معرفی فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آحاد جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی گلزار شهدا در استان، گفت: این اقدام با اعتبار دولتی و برای پاسداشت مقام شهدا انجام می‌شود.
ندایی ادامه داد: در راستای تکمیل و نگهداشت یادمان‌های شهدای گمنام استان هم اقدامات لازم با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام گرفته و باید تدابیری هم برای نگهداری این یادمان‌ها توسط دستگاه‌های متولی اندیشیده شود.
در این جلسه علی واحد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، با اشاره به انجام مقدمات و هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای طرح معینه با هدف جمع اوری خاطرات مادران شهید استان، اظهار کرد: در استان یک هزار و ۴۰ مادر شهید در قید حیات هستند که خاطرات ان‌ها گردآوری می‌شود.
وی افزود: یازده تیم متشکل از خواهران نویسنده هماهنگ شده که خاطرات این سرمایه‌های معنوری را ثبت و در قالب کتاب تدوین می‌کنند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، بیان کرد: این کتاب‌ها در ویژه برنامه‌های مختلف که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرا می‌شود، رونمایی می‌شوند.
در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های دیگر از جمله بنیاد شهیداستان، بسیج خواهران و سپاه حضرت عباس(ع) استان آمادگی خود را برای همکاری در گردآوری خاطرات خانواده شهدا و آزادگان اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha