بهره‌وری؛ رکن مهم توسعه اقتصادی
کد خبر: 3906337
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

بهره‌وری؛ رکن مهم توسعه اقتصادی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بهره‌وری رکن بسیار مهمی در توسعه اقتصادی است. متأسفانه سیاست‌های مربوط به بهره‌وری در ایران تغییری نکرده در حالیکه یکی از عوامل مهم موفقیت شرق دور تحول در بهره‌وری است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز، دوم تیر در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران که در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد، گفت: چمران مجاهدی ولایی، مردم‌دار، ساده‌زیست و اهل علم و تقوا بود. مقام واقعی شهید چمران در عوالم ملکوت مشخص می‌شود. مقاماتی که خداوند به شهید چمران داده فوق تصورات ماست.

وی به روند تحولاتی که با حضور امام موسی صدر و پس از آن با حضور دکتر چمران در لبنان به وقوع پیوست اشاره کرد و افزود: حوادث منطقه در زمان ورود امام موسی صدر به لبنان حوادث بسیار تلخی بود که در لبنان، فلسطین، الجزایر و ... رخ می‌داد. در آن زمان شیعیان مظلوم‌ترین اقشار در این کشورها بودند ولی با حضور این دو انسان بزرگ در لبنان شرایط شیعیان تغییر کرد تا جایی که امروز شیعه در لبنان نماد عزت جهان اسلام و مقاومت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: شهید چمران در مناطق صور و صیدا مدرسه تاسیس کرد، کودکان را آموزش داد و جنبش عمل را به راه انداخت. رشادت‌های چمران در دوران مقدس نیز فراموش ناشدنی است، امروز ایران مدیون شهدای بزرگی است که جان خود را فدای انقلاب و نظام کردند.

وی اظهار کرد: روحانیت و دانشگاهیان به‌عنوان دو بال بزرگ علم و عمل و دانش مسئولیت بسیار بزرگی در حوزه حفظ ارزش‌هایی دارند که انسان‌هایی چون شهید چمران پایه‌گذاری کردند.بخش‌های علمی، فرهنگی و ارزشی باید مسیر بزرگانی چون شهید چمران و شهید بهشتی را در راستای ارتقای نظام اسلامی و استقلال و آزادی و خوداتکایی و پیشرفت کشور دنبال کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخشی از سخنان خود بهره‌وری را رکن بسیار مهمی در توسعه اقتصادی بیان کرد و گفت: متأسفانه سیاست‌های مربوط به بهره‌وری در ایران تغییری نکرده در حالیکه یکی از عوامل مهم موفقیت شرق دور تحول در بهره‌وری است. بهره‌وری در تمام برنامه‌ها ذکر شده است، اما تاکنون تغییری ایجاد نشده است، در حالیکه همگان باید این رکن مهم توسعه و تحول ناشی از آن را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند در غیر این صورت هیچ دولتی نمی‌تواند مشکلات را رفع کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه مشاهده می‌کنیم که وادرات اقلام مختلف با هزینه بالا انجام می‌شود ولی میزان متنابهی از این اقلام به ضایعات تبدیل می‌شود، این روند کشور را متضرر می‌کند. چاره‌اندیشی برای درمان اقتصاد کشور لازم است، راه رفع این مشکل تولید واقعی است. تولید و توزیع اسکناس مشکلی را رفع نمی‌کند پول باید به تولید ناخالص ملی تبدیل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها باید در این حوزه اقدام کنند؛ چراکه بحث بهره‌وری یک مسئله جدی است. تاکیدات مقام معظم رهبری بر استقلال و رشد اقتصادی است و یکی از عوامل بسیار مهم در تحقق این مهم نیروی انسانی است که در ابعاد مختلف باید مدیر و مدبر و فعال و کارآمد باشد.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید در این میدان گام‌های بزرگی بردارند. نقدینگی باید برای تولید ناخالص ملی مدیریت شود. همه باید برای شکستن فقر و وابستگی اقتصادی بسیج شویم و به الگوی جدیدی در جهان اسلام تبدیل شویم. علی‌رغم وجود تحریم‌ها می‌توان همت و حرکت کرد، وظیفه و تکلیف ماست که یک قدرت بزرگ اقتصادی و ملی باشیم و مقام معظم رهبری همواره در 10 سال اخیر بر تحقق توسعه اقتصادی تاکید کردند.

انتهای پیام
captcha