خودشناسی؛ رمز انتقال سیره شهدا
کد خبر: 3906936
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

خودشناسی؛ رمز انتقال سیره شهدا

فرمانده سپاه روح‌الله استان گفت: شهدا به خوبی تکلیف خود را تشخیص دادند و دانستند عمل صالحی که خدا از آنان مطالبه می‌کند چیست. اگر قصد داریم سیره و منش شهدا را پیش گرفته و ارزش‌های آن را انتقال دهیم باید راه را شناخته و به خودشناسی برسیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شامگاه روز گذشته، پنجم تیر در برنامه آبروی محله، افتخار کوچه‌ها ویژه گرامیداشت شهیدان صفری و سمیعی کرهرودی که در مدرسه حاج نیری برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا، گفت: شهادت از قداست خاصی برخوردارست و ارمغانی خاص از سوی خداوند برای شهدا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز پس از گذشت چند دهه از دفاع مقدس شاهدیم قداست شهدا بین مردم بیش از گذشته است و مردم به رشادت‌های آنان و سیره رفتای و عملی آنان احترام می‌گذارند.

کریمی دلیل قداست شهدا بین مردم را اینچنین عنوان کرد: یکی از دلایل قداست ویژه شهید نزد خداوند و مردم این است که شهید در راه اهداف و ارزش‌های اسلام با انگیزه الهی گام برداشته و در این راه جان و مال خود را بدون ذره‌ای توقع تقدیم اسلام و مردم می کند. شهدا نسبت به خداوند معرفت واقعی پیدا کردند و این نیازمند خودشناسی است و شهدا خود را به خوبی شناختند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان اضافه کرد: شهدا به خوبی تشخیص دادند که تکلیف آنها چیست و عمل صالحی که حضرت حق از آنان مطالبه می‌کند چیست؛ لذا در این مسیر به خوبی گام برداشتند و خوش درخشیدند. اگر قصد داریم سیره و منش شهدا را پیش گرفته و ارزش‌های آن را انتقال دهیم باید در ابتدای راه خود را به خوبی بشناسیم و این شناخت نیازمند خودشناسی است که باید به آن دست پیدا کنیم.

وی بااشاره به اینکه گام برداشتن در راه شهدا نیازمند استقامت و مقاومت روی ارزش‌ها است که باید به آن توجه داشته باشیم، گفت: امروز بعد از گذشت تقریباً 4دهه از دفاع مقدس خانواده‌های شهدا و جانبازان با صبر و بصیرتی که داشتند از امتحان بزرگ الهی سربلند خارج شدند و این اصل باید برای ما درس باشد.

کریمی در خصوص رشادت‌های شهیدان صفری اظهار کرد: این شهدا در عملیات‌هایی که حضور داشتند به خوبی درخشیدند و امتحانات را با موفقیت پشت سر گذاشتند؛ چراکه با وجود شرایط سختی که در آن عرصه بود شهیدان صفری همواره از ارزش‌ها و اعتقادات اندکی کوتاه نمی‌آمدند.

وی مقاومت و استقامت بر حفظ ارزش‌ها و اعتقادات را گامی در راستای انتقال مفاهیم دفاع مقدس و ادامه دادن راه شهدا بیان کرد و افزود: شهید حبیب‌الله صفری مسئولیت اعزام نیرو را برعهده داشت که در این مسیر سخت کوشانه و جهادی‌وار فعالیت می‌کرد. جهادی بودن از ویژگی‌های برجسته شهید حبیب الله صفری بود و برای برقراری امنیت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.

کریمی ادامه داد: شهید حبیب‌الله صفری نشان داد که اگر ولایت را به عنوان رحمت واسعه بخواهیم باید از هر سختی عبور کنیم و شهدا به خوبی در مسیر ولایت گام برداشتند و نشان دادند برای ولایت همواره در میدان هستند. این شهید ارتباط بسیار خوبی با شهید همت و دیگر شهدای شاخص داشت و این به دلیل رفتار، اخلاق و عملکرد ویژه شهید باعث شد که شهید همت و حتی شهید متوسلیان بسیار او را دوست داشته باشند.

این مقام مسئول خوش اخلاقی، انضباط در کارها، داشتن آمادگی جسمانی، ورزشکار بودن، جوانمردی، معرفت و داوطلب بودن در مأموریت‌ها از ویژگی‌های شهید محمد صفری است که امروز باید برای جوانان درس عبرت باشد.

کریمی تأکید کرد: پُرواضح است اگر ولایت را به عنوان محور در مسیر خود قرار دهیم قطعاً راه را گم نمی‌کنیم و این اصل در طول تاریخ اسلام به خوبی نشان نمایان است. شهدا برای رسیدن به مقام والای شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و همانگونه که برای رفتن به خط مقدم از یکدیگر جلو می‌زدند برای رسیدن به شهادت نیز گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان گفت: اگر امروز در این محفل نورانی جمع شده‌ایم و آبروی محله را تکریم می‌کنیم دو وظیفه مهم را نباید فراموش کنیم ابتدا اینکه شهدا را به عنوان افتخارات محله به خوبی شناخته و دوم اینکه مسیر آنها را به خوبی ادامه دهیم. مسیر شهدا ما را به سعادت رسانده و از گزند شیاطین در امان نگه می‌دارد.

انتهای پیام
captcha