رقابت آنلاین دانش‌آموزان استان مرکزی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3907243
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶

رقابت آنلاین دانش‌آموزان استان مرکزی در مسابقات قرآن

معاون پروررشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از رقابت ۵۳۸ دانش‌آموز دختر و پسر در مرحله استانی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت برخط (آنلاین) خبرداد.

رقابت آنلاین دانش‌آموزان استان مرکزی در مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله استانی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و پنجمین دوره مسابقات فرهنگیان استان مرکزی از اول تیرماه تا 12همین ماه به صورت برخط(آنلاین) و ارتباط زنده با 15 اداره آموزش و پرورش استان با قرارگاه داوری مستقر در مرکز تخصصی قرآن، عترت و نماز (دارالقرآن‌الکریم عباسیان) در حال برگزاری است.

معصومه انصاری، معاون پروررشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه برگزاری مسابقات مرحله استانی مسابقات دانش‌آموزی و پنجمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان به خبرنگار ایکنا گفت: خوشبختانه دانش‌آموزان حضور حداکثری در رشته‌های مختلف دارند و شرکت 80 هزار دانش‌آموز به صورت نفر رشته در سطوح آموزشگاهی، شهرستانی و استانی گواه این ادعاست.

وی تصریح کرد: امسال در مرحله استانی مسابقات با توجه به بحران شیوع کرونا، مسابقات در فضای مجازی و به صورت ارسال پخش زنده(آنلاین) و اجرای متسابق از طریق شبکه شاد از 15قرارگاه داوری استان انجام و این نحوه برگزاری برای اولین بار در کشور رقم می‌خورد.

انصاری ادامه داد: از امتیازهای این دوره از مسابقات علاوه بر اجرای غیرحضوری، نتایج افراد منتخب مسابقات در روز بعد از مسابقات از طریق #کانال_ فعالیت‌های_ قرآن_ عترت _ و نماز_ آموزش_ پرورش_ استان_ مرکزی، در پیام‌رسان‌های # شاد، # ایتا با لینک و نشانی https://shadlink.medu.ir/markaziqen و https://eitaa.com/markaziqen  اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: ترتیبی اتخاذ شده است که قرارگاه داوری به صورت همزمان جهت علاقه‌مندان در بستر پیام‌رسان شاد پخش زنده و از طریق مانیتور در اختیار دانش‌آموزان و همکاران شرکت‌کننده قرار می‌گیرد و متسابقین، همکاران و کارشناسان قرآن در ادارات نیز تصویر هیئت داوران را مشاهده می‌کنند.

انصاری بیان کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات 244 شرکت‌کننده پسر و 294 شرکت‌کننده دختر و در مجموع 538 دانش‌آموز در رشته‌ها و گروه‌های مختلف که حق شرکت در مرحله فینال استانی را از ستاد مسابقات استان پس ازارسال فایل در اسفندماه و بررسی داوران را کسب کردند بایکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: مرحله کشوری نیز به صورت ارسال فایل اجرا از منتخبان استان‌ها و دعوت به اجرای برخط در مردادماه به مرکزیت قرارگاه‌های داوری مستقر در ادارت کل استان خراسان رضوی و تهران برگزار می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه دختران در 9رشته و پسران در 11رشته (اذان و مداحی ویژه پسران) با یکدیگر رقابت دارند، گفت: قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ویژه و حفظ عمومی، مفاهیم و تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی، اذان، احکام و انشای نماز از جمله رشته‌های مورد نظر در مسابقات دانش‌آموزی است. رشته‌های تدریس احکام، حفظ کل و حفظ 10جزء، قرائت و نهج‌البلاغه نیز رشته‌های ویژه فرهنگیان است.

انتهای پیام
captcha