شعب الکترونیکی شورای حل اختلاف استان مرکزی راه‌اندازی شد
کد خبر: 3907646
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

شعب الکترونیکی شورای حل اختلاف استان مرکزی راه‌اندازی شد

با حضور حجت‌الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی شعبه الکترونیک شورای حل اختلاف استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز، نهم تیر در حاشیه مراسم افتتاح شعب الکترونیک شورای حل اختلاف اجرای سیاست‌های فناورانه، به‌روز و نوین در شورای حل اختلاف استان را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: سال جاری دادرسی الکترونیک، برنامه اولویت دار قوه قضاییه است.

وی با تأکید براینکه در دادرسی الکترونیکی گذر از روش‌های سنتی به فناوری، سیستمی شدن و کاهش رفت‌و‌آمد مراجعه کنندگان اهمیت دارد، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان مرکزی خود را مقید و متعهد می‌داند که توان خود را برای گسترش دادرسی الکترونیک به‌کار گیرد. در راستای گسترش دادرسی الکترونیک از یک ماه قبل تاکنون خدمات دهی آغاز شده و از امروز، نهم تیر دادرسی بدون کاغذ در شعب حل اختلاف سراسر استان اجرایی شده است.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: این نوع دادرسی در حافظه سیستم ثبت و ضبط شده و تمامی مراحل از بررسی تا پایان صدور رأی و ابلاغ در سامانه ثنا در موارد مربوط به تأمین خواسته، انحصار وراثت و تأمین دلیل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدست خروجی این سامانه افزایش رضایتمندی مردم و تسریع در امور مراجعین باشد، تمامی مراحل رسیدگی بدون صرف هزینه و زمان طولانی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام
captcha